Galoppbebisar på väg!

Sv: Galoppbebisar på väg!

ÅÅÅÅÅ .... jag vill oxå ha en bebis :love: !!!!!
Har ett fullblodssto Terry`s Rose (GB) e:Nomination u: Moharabuiee
Vet inte mycket om stammen men hon har jättebra gångarter men oxå ett mycke hett temperament så jag vill ha en hingst som lämnar lugna avkommor.
Vill ha en ridhästbebis men den ska ren fullblod.
Har kikat lite men inte bestämt mig ... ska inte betäcka i år för stallet är inte färdigbyggt men nästa vår :banana: Längtar :rofl:

Kanske Jaunty Jack skulle passa. Han var jättetrevlig som individ och hoppade bra (gick många hinderlöp). Han står i göteborgstrakten.

oj jag skrev i fel tråd förut :angel:

men grattis till lille-man!!!!

gillar ju ston bäst, men när du nämnde morsans humör så kanske det är lika så bra med en pojk, kan ju alltid hota med å klippa av lite delar om han inte uppför sig :devil:

Jag har redan kastrerat mina tvååringar så passar han sig inte så kanske hans också ryker tidigt...:devil:

Ärligt talat han verkar trevlig. Glad, positiv och framåt det är mest mamma man får se upp för... Hon kan bli lite arg...

Tyvärr var det bara ett sto som behagade bli dräktig med fblhingst förra året, beräknas föla om ca 3 veckor. Pappa är Eighty Eight Keys och fölet är en ren "egenproduktion" som inte ska säljas då jag gillar 88:an. Kan den inte springa kan den troligtvis hoppa, är snygg och har hyfsad gång ... ;) Väntar även föl efter Robin Z och fblmamma.

Ovanstående ston får vila i år då de fölar sent. Skickar två andra till Mandrake El Mago och Heart Of Oak. Håller med Annika om Songline, en bra hingst som förutom kapacitet dessutom verkar nedärva sitt mycket trevliga temperament. Men har man ett sto med samma mamma som Queen Of Hearts så "måste" man ju skicka den till Heart Of Oak ... Och har man ett sto efter Diaghlyphard - Funambule får man välja något annat än Songline eller Funambule ...

nu har vi ett föl i stallet:D Wild at heart fick ett hingst föl e.funambule.. (stall C vång)

Vi hoppas ju innerligt att vi får en till våren -08 E Daffaq ox U pamills Lady! Det blir nog en galopphäst.....

måste faktiskt putta den här, då jag tror att det ploppat ut en hel del bebisar sen sist det skrevs :p :D

Jodå, här har det "ploppat". Vi fick ett sto e. Jaunty Jack 18 april. En kopia av sin fuxiga mor och visar redan stor hoppförmåga;)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder hur länge ska man vänta på att en ägare hör av sig innan hästarna ska räknas som dumpade? Verkar som om jag jämt...
2
Svar
23
· Visningar
7 090
Senast: Lobelia
·
Avel Jag behöver lite input från avelsfolk, någon som inte är så färgad av individen som jag är... Men först lite bakgrundsinformation. Jag...
Svar
15
· Visningar
2 268
Senast: Habina
·
D
Ekonomi & Juridik Hej! Jag vänder mig till er här på buke då jag har ett problem. Detta nick är nygjort och jag vill inte röja mitt riktiga till hänsyn...
2
Svar
26
· Visningar
8 353
Senast: lilith
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 940
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar