Galoppbebisar på väg!

A

Annika Källse

Nu när Tifo har gett oss helt nya underforum så får vi väl ta och använda dem!

Vem av er har någon galoppavel på gång???

Själv är jag ägare till ett dräktigt sto (Running For Me) som är betäckt med Funambule. Nu börjar det dra ihop sig, för det är bara en dryg månad kvar till beräknad fölning :banana:

Running For Me är för övrigt hästen på unggalopps alla "snö-bilder"!

Sv: Galoppbebisar på väg!

Min moster har ett sto (Rosebee) som är betäckt med Heart of Oak. :)

Hmm ingen som fölar i år. Fick en e: Inchory tror jag :o i fjor däremot...

Lycka till med bebisarna! :bump:

Familjens Miss Ulleröd, den bruna galopphästen som galopperar runt på tv4 och i kanal 75, har en Melmac i maggen! *önskar sig en hiiingst* Ingen risk att den blir annat än brun... *önskar sig ju en grålle* Hon har ett 1åringt sto efter Homme d´Honneur på stuteriet också…

En av mina främsta meriter på hinder (2a norskt Champion Hurdle 2005) har jag tagit med Jaunty Jack, tyvärr red jag även honom i sista starten när han skadade sig... Det ska bli spännande att se vad han kan lämna!

Wild at heart i stallet ska få ett litet föl efter funambule, den ska komma i april!

Lånar din tråd lite, hoppas det är ok?

Hittade detta sto till salu. Den gillade jag och skulle vilja ha till avel. Ni som är på Täby kan ni berätta mer om henne.

http://www.isolaracing.se/till salu.htm

Priolina jag menar.

Hon är jätte snäll att hantera. Dock lite pigg och "stoig" men skulle aldrig göra någon illa.
Kan pm:a mejladress till en som ridigt henne i träning en del om du vill?

Det är lugnt att låna tråden! Jag har också en som skulle lämpa sig utmärkt till avel. Jag pm:ar dig!

Väntar spänt på Look who's talkings hel syrra/bror, :bump: Songline avkommorna är så fina:love:

Jag har letat efter ett bra avelsto .. Men hittade inget så jag får sikta på nästa år istället :(

Ja galoppbebisar har vi på gång, men av den "andra" rasen.
Får vi vara med?
Jag kör igång och hoppas att fler galopp-rabarberupppfödare följer upp.

Vårt första ska komma nästa vecka

Samsheik x FH Honey Mellon
Mamma är från USA. En supersnäll dam som placerade sig ett antal gånger i Dubai.

Sedan kommer
Top Flyte x Sweet Kiss
En halvfransk mamma som faktiskt ha Sh Mohammed som uppfödare. Sedan får man se vad det betyder...
Pappan har banrekord i USA på 1200 m DT på 1,18,4.

Samsheik x Wiljana Rocket
Mamma är e Lill Sham och halvsyrra till El Wodkine.

Låt oss nu alla leva på våra hopp. Och vara glada så länge dessa är tända!

:-)

Vi skulle ta det lugnt med betäckningar i år, men så kom nya leasingpållen från Shadwell hit och då är det svårt att sitta still.

Har bara två åringar i stallet det ena är ett jättesnyggt fuxsto med stor motor. Hon är efter Swedish Shave undan Seduce Me, kommer att bli en snabb en. Sen har vi ett varblodsto också som ser ut att bli stor och sen..

Har väldigt svårt att välja hingst till seduce me i år, ingen som har något förslag. Funderar på någon av Eva Peterssons hingstar på Tranberga

Hittade detta sto till salu. Den gillade jag och skulle vilja ha till avel. Ni som är på Täby kan ni berätta mer om henne.
http://www.isolaracing.se/till salu.htm
Priolina jag menar.
--------

ååhhh:love: jag har oxå sett henne o tänkte att henne skulle jag vilja ta ett fullblod på i år o sen nästa år ta min ridponnyhingst på henne, är det nån som vet varför hon ska sluta löpa??
prillan som är så :) stosugen just nu, trots att jag jobbar vår o sommar med föl o ston..

är det nån som vet varför hon ska sluta löpa??

Med tanke på att det står ”startklar” så har säljaren nog inte tänkt att denskall sluta löpa (även om den så klart kan köpas som ridhäst). Tränaren skall dock pensioneras och han tömmer därför stallet, därför är hästen tillsalu…

Med tanke på att det står ”startklar” så har säljaren nog inte tänkt att denskall sluta löpa (även om den så klart kan köpas som ridhäst). Tränaren skall dock pensioneras och han tömmer därför stallet, därför är hästen tillsalu…

Ja, det var jag som hade hjärnsläpp när jag skrev:rofl: menade varför hon ska säljas naturligtvis, o nu vet jag ju det...
prillan

Nu när Tifo har gett oss helt nya underforum så får vi väl ta och använda dem!

Själv är jag ägare till ett dräktigt sto (Running For Me) som är betäckt med Funambule. Nu börjar det dra ihop sig, för det är bara en dryg månad kvar till beräknad fölning :banana:

Åh, vad roligt och spännande. ( tycker hon är så fiiiiin, Running For Me)
Kan man tänka sig en liten fux-fölis då månne? ;)

Nizzetoto; Vad roligt att det är du som har Seduce Me nu. henne har jag träckt på Täby ett par ggr. väldans vacker madame om jag minns rätt.
Hoppas hon får fin fölis.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder hur länge ska man vänta på att en ägare hör av sig innan hästarna ska räknas som dumpade? Verkar som om jag jämt...
2
Svar
23
· Visningar
7 090
Senast: Lobelia
·
Avel Jag behöver lite input från avelsfolk, någon som inte är så färgad av individen som jag är... Men först lite bakgrundsinformation. Jag...
Svar
15
· Visningar
2 268
Senast: Habina
·
D
Ekonomi & Juridik Hej! Jag vänder mig till er här på buke då jag har ett problem. Detta nick är nygjort och jag vill inte röja mitt riktiga till hänsyn...
2
Svar
26
· Visningar
8 353
Senast: lilith
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 940
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar