galopp med vagn?

C

CcE

Jag och mina kompisar brukar hobbyköra shettisen på ridskolan där våran hästar står. För ett tag sen var det nån som sa att det inte är bra att galoppera med vagn, men det kan väl inte stämma, eller? Vi har alltid galopperat för det tycker hon är kul. Vad säger ni, något sånt borde ni här i körforumet veta:p. Så får man galoppera med vagn? Eller kan det vara skadligt på något vis på hästen?:confused:

Liten bild på shettisen i galopp :)
x1pgliP38XxBL1whEAYL4_dM5DUTeaNkDC3FYUbQdZ1HuKixodluLgfl__SbpLk-llhrEL379VmzsJqtZJdL0HUyjhI1mHIULUeoyNhkm0iWHY3KQC3xScvdQGKJ2ngCwM3zMwPDgFF6DdMu69NIQJvIA

Sv: galopp med vagn?

Klart du kan galoppera när du kör! Titta bara på alla som kör maraton, där kommer man inte långt om man håller sig till trav.;)

Jag galopperar för fullt med min shettis, allt från rakt fram i skogen till volter i paddocken. Har inte märkt att hon skulle ta skada eller vara motvillig till det.

vad bra:)
Jag började bli lite fundersam när dom sa att hästen inte mådde bra av det. då ska jag fortsätte galoppera med vagn. :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 789
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 541
Senast: Ceta
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka