Galopp! Hjälp!

S

Skorven

Fick tips om denna sida, så nu tänkte jag testa den! Skulle behöva lite hjälp! Låter lite konstigt men jag håller på med travhästar och försöker rida en hel del dressyr. Men nu har jag ett problem, skulle behöva lite tips med hur jag tränar galopp. Han tar den ena galoppen (vänster) men struntar fullkomligt i den andra. Har försökt på volter, men det spelar ingen roll i vilket varv så tar han ändå bara samma. Tacksam för lite tips så jag har att prova! Ska väl tillägga att han inte är skadad eller har ont någonstans.

Sv: Galopp! Hjälp!

ställ honom utåt i ett hörn och fatta galoppen ur hörnet
har för mig att man kan titta snett upp i taket(åt höger i vänstergalopp och tvärt om) samtidigt som man fattar galoppen. det hjälper en att hamna på rätt sittben. :idea:

Sv: Galopp! Hjälp!

Hur välgymnastiserad är hästen innan du börjar träna galoppen?

Prova att rida mycket för att stärka upp bakbenen och göra hästen mer smidig, bärig och balanserad. Det tar tid, men det brukar ge massor i slutänden.

Travare KAN galoppera, men HUR beror på hur väl man byggt grunden i ridningen. Galoppen kommer efter traven, som kommer efter skritten. Funkar inte skritten så funkar inte traven, och defintivt inte galoppen...;)

Använd sökfunktionen så hittar du massor av trådar i ämnet.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 357
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 213
Senast: lirco11
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 788
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
720
Senast: Raderad medlem 142658
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka