Galopp hjälm, vad rekommenderas??

matildamilton

Trådstartare
Har nu ridit galopplektioner på ridskole hästar i 1 år och funderar på att skrota min skärmlösa Jofahjälm. Har letat efter en ny länge nu men dem flesta jag har sett har kostat förmycket. Vad finns det för galopphjälmar under 800 kr som är bra?? Var kan man köpa dem??

Sv: Galopp hjälm, vad rekommenderas??

om du vill tävla är det viktigt att hjälmen är godkänd för det. Vid Täby (och kanske de andra banorna) finns butik, annars kan man köpa på näftet. Vet inte om det finns några under 800. Även om man bara ska tävla så är det bra med godkänd hjälm. Begagnad utrustning bjuds ut på ung galopps hemsida.

Det är nog inte en god idé att köpa en begagnad hjälm - det sägs att man inte ska använda sin hjälm om den har fått en rejäl smäll och om man köper en begagnad vet man inte vad den varit med om...:crazy:

My one i Göteborg brukar ha galopphjälmar för ett vettigt pris. Kan vara en ide att ringa dem och höra...

Jag har provat lite hjälmar med avtagbar skärm på hööks, är det något att köpa??

Jag vart lite osäker när jag inte har hjälmen här, men jag tror att jag har en champion :p En rosa som beställdes från England, kostade 1100-1200 MED frakt.. Det vart alltså billigare att beställa från England än att köpa i Skara där vi har närmaste butik.

Min tror jag är en Wembley och är köpt på My one. Tror den gick på runt 500:-...

Brukar inte heller rekommendera begagnade hjälmar, men fastnade på att hon ville ha en hjälm under 800. Köpte ny till dottern förnågra år sedan när reglerna ändrades/skärptes (åtminstone i ponnygaloppen) och den billigaste som vi hittade konstade 1600..

Men nu ser jag att andra har köpt biligare, så det är bra om det har blivit konkurrens (förutsatt att de har rätt godkännande om man vill tävla)

Hade jag köpt min hjälm i Skara i butik så hade den kostat typ 1500-1600..

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 456
Senast: Wille
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 802
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 719
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar