Galna Grannar!

Sv: Galna Grannar!

Fast man hoppas ju att folk inte är så envetna som de ibland är. Att man kan lösa saker på en rimlig nivå och säga som man tycker.
Tror inte att gropen blir igengrävd ändå i helgen. Suck

:mad:Nix inte sett till honom alls. Lyser med sin frånvaro. Hoppas nu att ordförande i vägföreningen tar tag i detta eftersom grannen inte kan hålla vad han lovar. Hoppas på att de kräver en extern som gräver igen gropen.

Ja det har man rätt till enligt jordabalken, fast vilken paragraf man använder sig av minns jag inte. Vi gjorde detta när grannen behagade plantera träd ut efter vår husgrund, då anlitade vi en entreprenör som återställde husgrunden på bekostnad av grannen eftersom han själv inte ville ta bort det han planterat.

Ja det har man rätt till enligt jordabalken, fast vilken paragraf man använder sig av minns jag inte. Vi gjorde detta när grannen behagade plantera träd ut efter vår husgrund, då anlitade vi en entreprenör som återställde husgrunden på bekostnad av grannen eftersom han själv inte ville ta bort det han planterat.

Men hur kunde han få för sig att börja plantera längs er husgrund, på er tomt?!:eek:

Tur att ni tog bort det, trädrötter kan skada husgrunden rätt rejält....

Ja det finns inte mkt att säga. Bollen ligger hos ordföranden, han säger att vägmästaren kommer 10 eller 11 mars och tittar eftersom grannen inte grävt igen.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 665
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Håller på att smått få frispel här på alla andras lösa hästar som springer runt på vår gård. Köpte för några år sedan ett hus och...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 281
Gnägg Tack för allt kära vän. Mitt ute i Smålands skogar, på en gård med vackra stenrösen och gärdsgårdar, inne i en liten mörk gruppbox, där...
2
Svar
28
· Visningar
3 741

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka