S

Shira

Minhäst har ganska mycket gallor(mjuka) me de försvinner oftast när man rider och förra ägaren sa att det itne var någon skada... Vad kan gallorna bero på??
vad ska man göra åt gallor?

Sv: Gallor

Gallor som minskar av rörelse är i regel ofarliga och beror på bristandecirkulation.

Om man ändå vill göra något åt dem så är det effektivaste rörelse, galliga hästar brukar bli mycket bättre på lösdrift t ex. Så så mycket utevistelse som det går. Och när de står inne så linda gärna stallbandage.

Min häst är ute mellan 9-16 nu på vintern, är gallig i benen (ofarligt9 Ska jag linda varje kväll efter ridning och låta det vara över natten?

Använd sökfunktionen, det finns många trådar i ämnet. Läs dem och återkom om du har fler frågor så ska jag försöka hjälpa till.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är ju rätt dålig på att äta. Inte nog med att han ofta får foderstrupsförstoppning (utredd på alla sätt utan direkt resultat...
2
Svar
34
· Visningar
1 788
Senast: Sirap
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 551
Senast: Raderad medlem 149793
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 486
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
634
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Unghästfasoner?