Gallor! :(

F

favvo_tjejen

mitt sto fick för ett tag sedan gallor lr vi rättare sagt upptäckte dom för ett tag sedan så jag vet ej hur länge dom har varit!?.. :/ de finns även på hasen! :( frågade en massa människor om vad jag skulle göra innan hon fick vila, men alla sa olika!.. vissa sa, lägga bandage, fortsätta rida som vanligt,andra linimentera andra vila! så efter många funderingar tänkte ajg att det kankse var lika bra att hon skulle få vila, så nu har hon stått i 9 dagar.. och jag började att skritta igång henne igår.. var ute i 30 min. å idag 40 min. men gallorna har inte gått bort än!.. de har blivit lite mindre men verkat ha stannat i det läget.. :( VAD SKA JAG GÖRA!? :( :crazy:

Det kan ju vara olika med gallor.
Men eftersom din hästs gallor blev mindre antar jag att de är sådana som går bort när man rider.
vissa hästar får gallor om de får för mkt foder samtidigt som de aldrig rör på sig

ops.. jag menar att när hon hade vilat så blev de mindre.. men de är fortfarande hårda! :(

kan ju vara fodret också.. hon får 6 dl grundkraft + 4 dl havre morgon och kväll nu under sommaren och hon går i vanliga fall mellan 1½-2½ timmar beroende på vad man gör.. :/ borde jag ändra?!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 545
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 333
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 524
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025