galen valp med tratt

U

Uddatyp

min hund ska ha en tratt på sej i 10 dagar nu och han är helt galen på den, försöker få av den hela tiden och är allmänt orolig.

finns de någonting man kan göra för att lugna ner hunden? vänjer dom sej vid tratten eller kommer de vara såhär hela tiden? dom sa på kliniken att han skulle vänja sej men de ser inte ut så just nu.

kan man aktivera hunden psykiskt på nåt sätt? har testat sök och lite sånt men de hjälper inte någon längre tid..

Sv: galen valp med tratt

Min har tratt på sig sen i onsdags. De första dagarna var han helvild med den och den skule av. Men nu har han vant sig, går fortfarande in i saker iofs, men det skiter han i ;)

okej, får hoppas min lugnar sej snart också..han har ju bara haft den 1 dag.
funderat massor av gånger att ta av den ibland men de är väl lika bra att han får vänja sej vid den och bara inse att den är där den är.

men då har ja lite hopp iallafall.

Mooncollar_terrier_1402.jpg

Jag skulle satt på en sådan. Då slipper dom skärmen för huvudet men kommer inte åt att slicka sår.:)

frågade kliniken om en sån men dom hade tydligen testat den och den hade inte funkat så bra som tratten gör..annars verkar dom ju mycket bekvämare.

av vilken anledning ska hunden ha tratt? Det finns ju andra alternativ, som den där "simringen", bitterspray att spraya på stället hunden inte ska slicka/bita på, t-shirt. Finns inget som är 100% säkert, men kan ju vara värt att testa, för hunden verkar inte må så bra med kragen...

Det är väl bättre att den "mår dåligt" ett par dagar innan den vänjer sig med tratten än att den river upp sår eller vad nu hunden har för skada. Min hade aldrig låtit bli att gnaga på sitt ben med nåt annat än tratten, jag fick tom byta till en större tratt än de gav mig på djursjukhuset.

Har visserligen en som låter bli sår om man droppar lite pepparmyntolja. Man får väl prova sig fram. Men funkar inget annat så gör väl någon dags obehag inte så mycket. De flesta vänjer ju sig, eller finner sig i det.

Liknande trådar

Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 299
Senast: Nota
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 499
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 745
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 382
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka