F
Fredrikan
Jag har två ston, en 6-åring och en 4-åring som jag haft tillsammans med en b-ponnyvalack i ett stall med tre boxar. De två stona har delat hage hela hösten/vintern. 6-åringen har varit skadad och inte blivit motionerad så mycket under några månader, så jag har bara haft 4-åringen ute - ridit ut själv, lastat och åkt iväg till ridhus själv - har ALDRIG varit några problem. Har även lett 6-åringen och lämnat 4-åringen i stallet med b-ponnyn och det har aldrig varit några problem. I förra veckan flyttade jag stona till ett lite större stall med 11 boxar. De går i hage med fyra andra hästar, två ston och två valacker, vilket fungerar jättebra. Igår när jag skulle gå ut med 6-åringen en sväng blir 4-åringen HELT GALEN, står och stegrar sig i boxen, sparkar och skriker. Hon lugnade sig inte ens när jag kom in med den andra hästen i stallgången utan endast när hon stod i boxen igen. Kan tilläggas att alla andra hästar var inne så hon hade hästar både mitt emot sig och bredvid sig. Tror ni att det är för att hon inte riktigt landat i stallet än och att jag ska strunta i att göra något med 6-åringen några dagar? Ta ut någon "tränare" inom hästhantering? Är jätterädd att jag ska göra det värre.