ett bett med "förlängda" sidostycken som löper genom bettringarna. Vid tyckeltag blir det ett tryck på nacken. Perfonligen tycker jag att det är svårt att rida på, lätt att hästen knäpper av i nacken.

det funkar ungefär som ett pessoa fast ännu skarpare, om hästen går med högt huvud ska det göra att hästen söker sig ner till bettet. ett pessoa kan man genom att sätta i "remmar" (kallar ngt annat) göra om till ett gag, har aldrig provat det själv, men läst att man ska kunna göra det, engelskt gag kallas ju pessoat i england tydligen sååå :smirk:

Liknande trådar

R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
274
Senast: Raderad medlem 149524
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: dukie
·
Utrustning Nån som vet hurdana hästar hööks regntäcke tornado pony fairfield passar på?
Svar
0
· Visningar
212
Senast: aglaonema
·
Utrustning Är det nån här som testat dessa stigbyglar eller har nått annat bra tips? Jag är ute efter typ freejump men som är säkrare än just...
Svar
7
· Visningar
491

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka