Gäspar när jag kommer

Novisis

Trådstartare
Har noterat att min häst nästan alltid gäspar stort flera gånger när hon får syn på mig när jag kommer till gården där hon står. Blir lite förbryllad över vad det betyder? O_o
 
Sv: Gäspar när jag kommer

Haha, ursäkta men jag var bara tvungen att kolla på den här tråden tack vare rubriken! Lät mycket snuskigare än det var ;) :D
 
Sv: Gäspar när jag kommer

Har noterat att min häst nästan alltid gäspar stort flera gånger när hon får syn på mig när jag kommer till gården där hon står. Blir lite förbryllad över vad det betyder? O_o

Hon kanske vill visa att hon är trött och inte orkar jobba för att slippa undan! ;):D


Eller så kanske hon slappnar av när du kommer för att det betyder något mysigt och bra när du kommer?
Vid vilka tider kommer du? Det är inte så att dom precis har ätit upp middagen eller liknande och är lite trötta efter maten så att säga? :)
 
Sv: Gäspar när jag kommer

Hon kanske vill visa att hon är trött och inte orkar jobba för att slippa undan! ;):D


Eller så kanske hon slappnar av när du kommer för att det betyder något mysigt och bra när du kommer?
Vid vilka tider kommer du? Det är inte så att dom precis har ätit upp middagen eller liknande och är lite trötta efter maten så att säga? :)

Jag brukar dyka upp (skriver 'dyka upp' istället för 'komma' för att undvika missförstånd ;) ) olika tider och det är ofta jag som fodrar. Får väl hoppas att hon gäspar för att hon slappnar av då :)
 
Sv: Gäspar när jag kommer

Hundar gäspar när de känner sig stressade och vill "lugna ned" en flockmedlem, ingen aning om hästar gör lika?
 
Sv: Gäspar när jag kommer

kl

Min ponny brukade alltid gäspa när jag kom in o boxen med sadel och träns... Speciellt vid tränsning gäspade hon alltid massor! Varför hon gjorde så vet jag dock inte ;) Kan inte vara för att övertyga mig om att hon var trött och inte orkade med nån ridning, för hon ville gärna hänga med :)
 
Sv: Gäspar när jag kommer

Tänker att hon kanske förbereder kroppen för att "nu händer det något". Typ som när man själv sitter och slappar och så måste man resa sig för att ge sig av till något eller sätta igång med något eller så. Så sträcker man på sig och gäspar lite för att liksom komma igång.
 
Sv: Gäspar när jag kommer

Jag läste i en bok en gång att när hästarna är avslappnade och tillfreds med ledaren (dvs dig) så gäspar dem.
Nu var det en bok om nyttiga övningar för unghästar/ohanterade hästar :)
 
Sv: Gäspar när jag kommer

Tänker att hon kanske förbereder kroppen för att "nu händer det något". Typ som när man själv sitter och slappar och så måste man resa sig för att ge sig av till något eller sätta igång med något eller så. Så sträcker man på sig och gäspar lite för att liksom komma igång.

Den teorin tror jag mest på i det här fallet.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 158
Senast: Ananazen
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
10 987
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Just nu har jag ca 12 min att köra till stallet, 1 mil. Mest grusvägar att rida på och vi rider oftast själv då de bara finns en annan...
2
Svar
31
· Visningar
2 486
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 140
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp