Gaedingakeppni på Stenholmen 4-5 okt

Sv: Gaedingakeppni på Stenholmen 4-5 okt

Vi ska förmodligen dit och kolla! Ska ni tävla? :)

Jaa jag hoppas det! Har eg. jobbhelg men hade bytt bort den för 8 veckor sen och så kom tjejen jag skulle byta med och säger i fredags att hon inte kan :mad: men jag får sjukanmäla mig i värsta fall :angel: Ska gå kursen dagen innan...hoppas det går bra, han har tappat en sko så har stått hela den här veckan och nästa vecka jobbar jag tre dagar så vi är inte så jättetränade. Men det blir årets enda tävling så det ska bli jättekul!

Karin och Ida: Haha, ja gör det och så får vi hoppas på att vi håller oss på banan :D

Det är så svinigt att komma och säga att man inte kan jobba, fast att man har lovat :mad:. Jobbar själv inom vården och behöver byta helger ibland, än så länge har det gått men det är ju lagom irriterande när personen ifråga kommer och säger att h*n inte kan, gah... Aja, OT :angel:

Lycka till! Ska vi upp och kolla vet jag en att hålla utkik efter iaf ;)

Nu har jag lite ångest inför helgen :D Lillen fick nya skor i lördags så i söndags skulle jag rida och testa passen tänkte jag...vilket resulterade i en bra läggning första gången, han slog upp en gång men vi fick pass igen gansa direkt. Andra passläggningen blev sken och tog stopp efter ett antal hundra meter med hjälp av ett staket :angel: Det var över ett år sen han ens hade tendens till att skena! Sen tränade vi galopp-halt-galopp ett tag och sen avslutade vi med en bra läggning till, dock med pappa och sambo som stopp efter ett litet tag för säkerhetsskull.

I tisdags red jag ut med mamma och även då ville han dra på, så vi fortsatte träna halt-trav-halt osv ungefär hela timmen vi red.

Idag tömkördes han och nu var han lite trevligare :) Tickade på bra i tölten förutom vissa hopp och skutt men mestadels bra. Traven släppte fint. Imorgon blir dte en lugn tur och ev. någon passläggning.

Målet med helgen är att hålla sig på banan i den gångart och helst det tempo jag vill :D Startlistor har kommit ut och jag startar nästan sist så jag hinner ju kolla in dom andra lite, på både gott och ont!

Gick det bra för er?:) Himla otur med vädret =/

Vet du hur de gick i övrigt? Vilka var topp fem? :)

Ja det gick bra :) Vi kom fyra på 8.03 vilket jag är himla nöjd med för han var trött i finalen och banan var tung efter allt regn.

I A-flokk vann Fredrik Sandberg på Ari f. Fostwald (eller nåt iknande), tvåa kom Marcus Ljungkvist med Svaldifari från Stenholmen, trea Mikael Billow på Vél från Fors, jag fyra, femma Anna Andersson på Huginn f. ?

I B-flokk vet jag inte ordningen men tror Hinni på Hrafn vann sen låg nog Fredrik S - Nál, Marcus L- Stigandi, Madde J - Kurre och Mikael B - Oskadis bra till. Gick nog bra för Camilla på sitt svarta sto som jag aldrig kommer ihåg vad hon heter också.

I B-flokk vet jag inte ordningen men tror Hinni på Hrafn vann sen låg nog Fredrik S - Nál, Marcus L- Stigandi, Madde J - Kurre och Mikael B - Oskadis bra till. Gick nog bra för Camilla på sitt svarta sto som jag aldrig kommer ihåg vad hon heter också.

Stjörnudis fr Granmyra ;)

Jag tror hon kom fyra eller så, efter Hinni, Fredrik o Madde

Henne har jag ridit för övrigt :banana::banana:
hon är fin!:love: (skryter inte alls...;))

skulle dit men det ös-regnade....:cry:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
9 347
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 140
Hemmet Har ett hus byggt för ca 5 år sen. Var sjukskriven för utmattning när jag ansökte om avloppslösning och litade helt på entreprenören som...
Svar
15
· Visningar
840
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka