Sv: Gaedingakeppni på Stenholmen 4-5 okt
Nu har jag lite ångest inför helgen
Lillen fick nya skor i lördags så i söndags skulle jag rida och testa passen tänkte jag...vilket resulterade i en bra läggning första gången, han slog upp en gång men vi fick pass igen gansa direkt. Andra passläggningen blev sken och tog stopp efter ett antal hundra meter med hjälp av ett staket
Det var över ett år sen han ens hade tendens till att skena! Sen tränade vi galopp-halt-galopp ett tag och sen avslutade vi med en bra läggning till, dock med pappa och sambo som stopp efter ett litet tag för säkerhetsskull.
I tisdags red jag ut med mamma och även då ville han dra på, så vi fortsatte träna halt-trav-halt osv ungefär hela timmen vi red.
Idag tömkördes han och nu var han lite trevligare
Tickade på bra i tölten förutom vissa hopp och skutt men mestadels bra. Traven släppte fint. Imorgon blir dte en lugn tur och ev. någon passläggning.
Målet med helgen är att hålla sig på banan i den gångart och helst det tempo jag vill
Startlistor har kommit ut och jag startar nästan sist så jag hinner ju kolla in dom andra lite, på både gott och ont!