Gaaahhh, jag vill rida!!

Sv: Gaaahhh, jag vill rida!!

Som jag skrev respekterar jag helt och fullt dem som väljer att inte rida.

Tycker bara det är så kul med just formuleringen "tänk om du trillar av på mage". Tänk om du halkar på en isfläck och landar på mage, tänk om du krockar med bilen och får ratten i magen, tänk om din tvååring boxar till dig i magen...

Känns som det finns så mycket annat i vardagen där det är mycket större risk att slå i magen än just under ridning.
 
Sv: Gaaahhh, jag vill rida!!

Så kan man ju alltid välja vilka risker man utsätter sig för. Att ramla kan hända vem som hellst, ridningen är däremot en medveten risk som jag väljer att inte ta.
 
Sv: Gaaahhh, jag vill rida!!

Trist att du har mått illa, hoppas det går över så du känner dig bättre.

Just det som du skrev om "tänk om jag trillar av och landar på mage" det har jag fått höra av andra. Har funderat lite på alla de gånger jag har trillat av i mitt liv (vilket är en del) och jag tror nog aldrig att jag har landat på mage.

Respekterar till helt och fullt de som väljer att inte rida :bow: men just det där med att vara rädd för att landa på mage. Har svårt att se framför mig hur någon trillar av hästen och landar på just magen. Ofast är det ryggen eller rumpan som får ta stryk.

Vad ni än väljer så välj det som känns rätt för just dig!

Fast jag känner mig själv. Tyngsta sidan ner, och det har alltid varit rumpan, nu blir det magen...:D
 
Sv: Gaaahhh, jag vill rida!!

Som jag skrev respekterar jag helt och fullt dem som väljer att inte rida.

Tycker bara det är så kul med just formuleringen "tänk om du trillar av på mage". Tänk om du halkar på en isfläck och landar på mage, tänk om du krockar med bilen och får ratten i magen, tänk om din tvååring boxar till dig i magen...

Känns som det finns så mycket annat i vardagen där det är mycket större risk att slå i magen än just under ridning.

Jag kan tillägga att jag inte är hos korna heller, eller kalvarna fast det är liten risk att de ska stånga så finns den. Just nu umgås jag enbart med mina hundar och katter...och ungarna på jobbet som är nog så vårdslösa:crazy:
 
Sv: Gaaahhh, jag vill rida!!

Skönt att det finns fler som känner sig smidiga som kylskåp där ute. Jag ska ha 5 okt är det beräknat. Är i v 27 bara så jag är ju inte överdrivet tjock men senaste veckorna vill inte mellanpartiet på kroppen vara med längre.

Slutade rida i v 18 någonting. Provade en gång i v 20 för suget blev för stort men hoppade av efter 10 min. Det gick bara inte.

Men som du skrev man får vara glad för det lilla...
Bäbis mår i alla fall toppen, toppen i min mage. Växer och sparkar.
 
Sv: Gaaahhh, jag vill rida!!

Inte alla, jag får "glatt" titta på medans alla smala, snärta och rörliga människor rider och tränar sina hästar..

Vill också rida!
 
Sv: Gaaahhh, jag vill rida!!

Tycker bara det är så kul med just formuleringen "tänk om du trillar av på mage". Tänk om du halkar på en isfläck och landar på mage, tänk om du krockar med bilen och får ratten i magen, tänk om din tvååring boxar till dig i magen...

Redan i vecka 16 hoppade min systerson (då 2½ år) mig på magen, vilket resulterade i en mindre blödning och ett besök på akuten, inte så roligt..

En väninna till min syster halkade i vintras på en isfläck i vintras och bebisen kom ut redan i vecka 31, bebisen klarade sig bra, men neontalavdelningen såklart och i nuläget är han lite känsligare än många andra.

Jag skulle lätt rida på MIN häst, om jag kunde ta mig upp och inte fick dåligt samvete över hur stel och otymplig jag är, för att inte tala om alla kilon jag lagt på mig. Däremot skulle jag aldrig sätta mig på en häst jag inte känner, vilket resulterar i att jag får välja bort ridningen under min graviditet.
 
Sv: Gaaahhh, jag vill rida!!

Trist att du har mått illa, hoppas det går över så du känner dig bättre.

Just det som du skrev om "tänk om jag trillar av och landar på mage" det har jag fått höra av andra. Har funderat lite på alla de gånger jag har trillat av i mitt liv (vilket är en del) och jag tror nog aldrig att jag har landat på mage.

Jag tror faktiskt att det mest är oron som styr de flesta som väljer att inte rida. Inte att man egentligen tror att man vare sig ska ramla av eller att man ska ramla just så illa att någon skada uppkommer (det är ju till o med väldigt svårt; åtminstone i början av graviditet; att falla så illa att fostret skadas/dör).

Det är nog snarast tanken på "tänk om jag faller" som får någon att avstå. Jag hade lite sån noja när jag red en av kusarna (den jag känner mindre) i typ 8:e veckan. Men det gick över efter att jag ridit honom några gånger till.
 
Sv: Gaaahhh, jag vill rida!!

Jag menar ungefär samma sak som dig. Att falla av så illa att fostret dör eller tom ramla av på mage den risken är relativt liten. Därför tycker jag argumentet "tänk om du trillar på mage?" (som en del hästovana i min omgivning sagt) är lite rolig.

Däremot oron och att man själv väljer att inte utsätta sig för det förstår jag. Dock har jag valt att fortsätta rida då det gör mig glad.

Sen kan jag ärligt erkänna att jag skulle inte heller sätta mig på vilken häst som helst. Nu har jag turen att ha en häst som jag känner mig väldigt trygg på och det är jag ruskigt glad för.;)
 
Sv: Gaaahhh, jag vill rida!!

Har en följdfråga på detta.
Pratade just med min kompis som lyckligt meddelade att hon nu är gravid. Problemet är att hennes man (inte ett dugg hästförstående) inte tycker att hon ska rida alls under hela graviditeten.
Själv tänker hon låta unghästen bli riden av sin fd ägare men vill helst rida lugnt på de äldre.
Är detta farligt?
Hur långt in i graviditeten kan man rida?
Finns det någon "fakta" från nån läkare vi kan sticka under näsan på hennes man?

Hej, när ja skulle ha min tös så red ja ända tills ja bara hade 2 veck kvar, då sa min tränare stopp. O de va ju lite bökigt med stora magen:). Ja tror de har lite me hur mkt man har ridit innan o hurdan häst man har. Ja hade ridit väldigt länge o höll igång under hela graviditeten... Men unghästa höll ja mig me undan, o red typ aldrig själv i skogen ... Tog de väldigt lugnt. Hon får känna efter noga o har hon en snäll häst så tror ja inte de e ngr problem... Lycka till:)
 
Sv: Gaaahhh, jag vill rida!!

Jag kan fortfarande rida islänning, men inte "vanlig häst". Dock bara kortare turer, max 45 min ( sen kommer jag knappt av:o) skritt,tölt och galopp går fint, traven blir för stötig. Faktiskt så känns det bättre på hästryggen än med promenader ( knyter sig också i magen då) Fast nu är ju jag i vecka 21, inte så långt gången ändå men med en JÄKLA foglossning

Jag var orolig i början och vågade knappt rida, men nu har jag släppt det helt och bara njuter så länge jag kan. Tycker lite synd om dig:bump:
 
Senast ändrad:
Sv: Gaaahhh, jag vill rida!!

man kan rida så länge man orkar och vågar. jag slutade runt v. 17 pga att jag va livrädd att åka av. Hästen tyckte dessvärre inte om att bara gå å skrota så han lånades ut på foder. Nu är dottern 1 månad och om 1,5 månad kommer hästen hem igen.:love:
 
Sv: Gaaahhh, jag vill rida!!

Som jag skrev respekterar jag helt och fullt dem som väljer att inte rida.

Tycker bara det är så kul med just formuleringen "tänk om du trillar av på mage". Tänk om du halkar på en isfläck och landar på mage, tänk om du krockar med bilen och får ratten i magen, tänk om din tvååring boxar till dig i magen...

Känns som det finns så mycket annat i vardagen där det är mycket större risk att slå i magen än just under ridning.

Är du vuxen?Du låter nämligen som en trotsig tonåring.
Man behöver ju inte utsätta sig själv och barnet för onödiga risker??
Det finns folk som verkligen vill ha barn och som kan avstå från alla riskaktiviteter för att få ett levande friskt barn.
 
Sv: Gaaahhh, jag vill rida!!

Nu har jag läst massa inlägg av din angående det här med graviditet och ridning och ridning efter förlossningen. Och enligt DIG så är ju alla idioter om de inte har samma värderingar och tankar angående ridning och graviditet som du har.

Du får gärna låsa in dig i ett madrasserat rum under din graviditet om det känns bättre för dig. JAG är inte en sådan människa.

Jo tack, jag är vuxen, är gravid i vecka 38 och min bäbis mår alldeles utmärkt inne i magen trots att jag ridit ända tills nu.
 
Sv: Gaaahhh, jag vill rida!!

Nu har jag läst massa inlägg av din angående det här med graviditet och ridning och ridning efter förlossningen. Och enligt DIG så är ju alla idioter om de inte har samma värderingar och tankar angående ridning och graviditet som du har.

Du får gärna låsa in dig i ett madrasserat rum under din graviditet om det känns bättre för dig. JAG är inte en sådan människa.

Jo tack, jag är vuxen, är gravid i vecka 38 och min bäbis mår alldeles utmärkt inne i magen trots att jag ridit ända tills nu.

:bow::bow::bow::bow::bow:

Jag kan bara instämma. Fettso,Jag tycker du är lite knasig i kolan som resonerar som du gör, men vi är alla olika utan att vi behöver döma varandra. Likaväl som jag kan trilla av hästen kan jag snubbla i en trapp, Jag tycker inte att jag medvetet utsätter mig för någon stor risk om jag vet vad det är för en häst jag sätter mig på, lika lite som du vet om den där trappan är nyskurad och hal. Kanske en dålig liknelse emn du förstår nog min poäng.
 
Sv: Gaaahhh, jag vill rida!!

Karma och jag kan bara hoppas det går väl för er och era bebisar.

Knasig i kolan, det var snällt sagt.:crazy:
 
Sv: Gaaahhh, jag vill rida!!

Nu har jag läst massa inlägg av din angående det här med graviditet och ridning och ridning efter förlossningen. Och enligt DIG så är ju alla idioter om de inte har samma värderingar och tankar angående ridning och graviditet som du har.

Du får gärna låsa in dig i ett madrasserat rum under din graviditet om det känns bättre för dig. JAG är inte en sådan människa.

Jo tack, jag är vuxen, är gravid i vecka 38 och min bäbis mår alldeles utmärkt inne i magen trots att jag ridit ända tills nu.

Riskerar man medvetet sitt barn så får man skylla sig själv, synd om barnet bara!
 
Sv: Gaaahhh, jag vill rida!!

Då får jag väl skylla mig själv då;).

Hur eller hur är det INTE din uppgift att dömma mig.

Tycker du är trångsynt och elak i vissa inlägg.
 
Sv: Gaaahhh, jag vill rida!!

Då får jag väl skylla mig själv då.

Hur eller hur är det INTE din uppgift att dömma mig.

Tycker du är trångsynt och elak i vissa inlägg.

Jag tycker mer det är NI som inte accepterar min åsikt, nämligen att man ska avstå från ridningen.
Gillar inte människor som är helt insnöade på ett enda ämne/intresse(manisk)och bara inte kan vara utan hästarna en sekund.
Har en familjemedlem som tycker hästarna är värda lika mkt som sina barn.:(

Ja när det gäller ämnet att rida,dricka eller röka under graviditet osv är jag väldigt trångsynt!!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag märkte härom kvällen att jag tydligen har lagt på mig rätt rejält, då arbetsbyxorna (som jag tidigare behövt ha ett skärp för att...
2
Svar
38
· Visningar
3 880
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 291
Senast: AlmostEasy
·
Kropp & Själ Vet att endast läkare kan hjälpa mig, och jag har en tid till ortoped om ett par veckor men jag är så himla nervös över att han ska säga...
Svar
7
· Visningar
2 803
Senast: clovergirl
·
Hästmänniskan Hej alla! Jag har några frågor som jag behöver hjälp med för att kunna reda ut dem i mitt huvud, alla svar är guldvärda. Fyller18 i...
2
Svar
22
· Visningar
4 832
Senast: Grana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #9
  • Köpa stamtavla av uppfödare?

Hästrelaterat

  • Smaklig munkpeppar
  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp