Gå ut med valpen mitt i natten? (lite långt)

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Athina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 26
  • Visningar Visningar 12 724
Sv: Gå ut med valpen mitt i natten? (lite långt)

Jag har en liten valp här hos mig nu som är 10 veckor, vi gick och la oss vid 23-tiden i går och nu har vi nyss varit ute för att morgonpinka. Klev upp för att lägga frukostmaten i blöt och då vaknade lillan så då skyndade vi oss ut, blev både kiss och bajs nästan på en gång :)
Jag skulle dock inte kliva upp i syfte att bara ta ut valpen om hon sover, hon ligger och sover i sin bur nedanför min säng och jag hör om hon gnäller och vill ut. Till större valpar kan man ha en komposthage, det är helt suveränt.

Senast ändrad:

Jag tycker nog att du överdriver.... jag har iofs aldrig haft valp som kissat på natten... brukar kvällsrasta vid midnatt och göra första rastningen 06.00 på morgonen. Skulle det hända ngt där emellan moppar jag upp det. Ignorerar misstag och berömmer varje rätt ute. Det har funkat hittills, hoppas det går lika bra med tiken vi får hem till helgen :angel: kanske det blir en natt-pissare då kanske jag börjar göra som dig :angel: så jag ska inte säga för mkt!

jag skulle aldrig någonsin väcka min valp för att den ska få kissa! Då den kan bli en jobbig vanesak.

Jag tycker inte att du ska väcka din valp, utan som du skrev så väcker han dig om han behöver att gå ut. Det är ju så med bäbisar att ibland händer det små olyckor, det är sånt man får räkna med. Gå ut med honom det sista du gör innan ni kryper ner för natten, och ta ut honom det första du gör då du vaknar.
Det är dumt att vänja honom till att gå ut när det är sovtid, då detta är något som du isf kommer att få göra varje natt för resten utav hans liv. Tro mig, han kommer att vänja sig. Lycka till och sov så gott ;)

Ja det KAN bli en dålig vanesak, men i natt fungerade det iaf. Han ville upp lite tidigare på morgonen bara.
Vi får väl se hur det blir i natt då.

Jag skulle aldrig väcka en valp som sover på natten,men jaghar aldrig behävt gå uåå på natten med min för hon har velat sova hela natten

Jag bruka aldrig ha gått ut med mina hundar när dom vart valp på nätterna. Om det händer en olycka så händer den. Hellre det en att det blir en vana för hunden att pinka på nätterna!

Men just nu valpen jag har är jag så bortskämd med för han pinkar inte inn epå nätterna utan som heeeela natten:D

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 328
Senast: Kajsalisa
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 180
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundträning Hej. Jag har en liten chihuahua på 9 veckor imorgon. Jag har 3 saker jag vill ha lite tips och råd för :) Han har varit hos mig en vecka...
Svar
15
· Visningar
3 565
Senast: Tiger tok
·
Övr. Hund Halloj, har lite funderingar som jag skulle vilja utbyta. Har en berner sennen valp hemma på 11 veckor, haft hund innan med diverse...
Svar
18
· Visningar
2 576
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Malignt melanom?