Gå upp i vikt??

memma

Trådstartare
Jag går in i vecka 15 (14+0) i dag, och undrar när man börjar gå upp i vikt??
JAg har nu gått ner 6,2 kg sen jag blev gravid (visst jag hade o ta av så jag e glad att rumpa och lår minskat) Men pös magen finns kvar....så man ser ju inte driket på magen att man e gravid i nu....men det kommer antar jag...

Sen en sak till. Fler som oroar sig att det inte finns nåt i magen....jag gjorde ju mitt grav test när jag var i V5...sen har jag ju mått skit (mår lite i nu men får akupunktur mot illamående) men hur vet man att man har ett liv som växer i en?? Längtar efter UL nu för att se så att allt e OK!!
MEn känner nu med så??

Sv: Gå upp i vikt??

Jag tror väldigt många tvivlar på att det verkligen finns nåt i magen till en början. Jag gjorde absolut det men det är ju inte så konstigt. Man känner inga fosterrörelser så det är såklart inte påtagligt att man alls är gravid egentligen. Vänta bara tills du får göra ultraljud, då kommer du få se hur bäbisen sparkar, hickar, dricker fostervatten och lever loppan därinne. Jag kände första små små buffarna i vecka 19.

Jag är också i v 14 och har gått upp 3 kg (0,5 kg sedan inskrivningen). Jag har ingen större övervikt att ta av. Det där med viktökning/minskning är så inidividuellt!

Fosterrörelser har jag kännt sedan slutet av v 11. Den här gången har jag mk i bakvägg, det tror jag inverkar. Förra gången kunde jag känna sparkarna i början av v 14 och då låg mk i framvägg. Jag har väldigt lite fett på magen, det tror jag också är en faktor. Är man mycket överviktig så dämpar ju fettet mer.

Jag gjorde ett VUL i v 7 hos min ordinarie gyn och har gjort ytterligare ett par pga blödningar i v 12-13. Nu blir det förhoppningsvis inte fler förrän om 1½ v då det är dags för FVP, sen blir det rutin-UL i v 18. Vi har bestämt oss för att göra 3D-UL lite längre fram (har för mig att man ska ha gått minst 25 v), det ska bli spännande!

:)

Jag har gått in i vecka 24 (23 + 2). Har varit hos BM två gånger, och har gått upp 3 kilo sedan inskrivningen. Totalt har jag gått upp 4-5 kilo. Har funderat en massa på om det är normalt eller inte, men det är tydligen helt normalt :D

jag är i v 20 och har sedan inskrivningen (v 15+3) gått upp ca2,5 kg
från jag plussade(v5) till inskrivningen(v16) gick jag upp ca 3-4 kg så tot ca 7kg :crazy:

har känt bebisen sen v 13, har mk i bakvägg, nu sparkas det o lever som bara den;):love: ibland nästan för mkt.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 061
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Hej. Jag gissar att det finns många mat och dietkunniga personer här, så jag slänger in en fråga om mat. Jag har problem med att hålla...
2
Svar
29
· Visningar
2 032
Kropp & Själ Såhär är det: Jag är väldigt smalt bygg utan några som helst former. Det senaste året har jag gått upp lite i vikt och helt plötsligt...
2
Svar
26
· Visningar
4 788
Senast: Amanda_F
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 274
Senast: isafore
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar