Jag vet att det inte är det bästa, men för det första tänkte jag att man tuggar mer och då kanske slutar tidigare. Och för det andra måste väl nötter vara bättre för en diabetiker än godis.
Baby steps för att känna att det inte är komplett omöjligt att bli av med suget för godis när stressen/ångesten sätter in.
Det kan ta tid att förändra beteendet, men kanske kan man byta till något som inte ställer till lika mycket med blodsockret medan man jobbar på det?
Det var det bästa jag kom på som kan köpas färdigt i butik och inte kräver arbetsinsats. Såvida inte en enskild frukt funkar men jag hade svårt för det i början. Fruktsallad funkade bättre, men det kräver en arbetsinsats
.
Det finns säkert bättre alternativ där ute, jag kom bara inte på något bra.
Misstänkte något sådant, därför jag försökte ge exempel på något att byta över till som inte blir lika sött.
Vad får du för hjälp med ångesten?
Kan vara så att du behöver börja i änden att hitta sätt att hantera den i relation till mat?
Jag är också en stressätare eller egentligen mer ledsenätare, vissa tillfällen med ångestinslag men jag tror mina problem är betydligt mildare än dina.