Gå i form?

C

Ciisssii

Hejsan allihoppa!
Jag har en fråga...
...jag har INGEN aning om hur man får hästen i riktigt stadig form... asså jag vet ju grunderna och lixom hur det "till en början" ska gå till. Men jag förstår ingenting av det min tränare säger, när jag frågar vad hon menar förklarar hon massa halvhalter, böjda spår och hur mycket konstigt som helst!
Snälla nån! Kan ingen förklara från början till slut hur man gör!

Skulle vara jättegulligt! :confused:

Sv: Gå i form?

jag tror nog att din tränare har lättast att förklara det för dig. när jag har ridit igång min hästoch hon arbetar i en bra form så försöker jag hålla den. känner jag att hon är påväg att tappa formen och "flyta ut" så får man göra en halvhalt sen driva igång igen, det brukar funka. Annars kan man även rida lite skänkelvikning eller kanske stäld utåt.
Som sagt, jag tror att din tränare kan förklara bäst och om hon/han inte kan det bör du byta tränare.

Byt tränare om det inte fungerar till en som är bra att förklara det du inte förstår.

Med mer träning kommer du snart förstå. Det kräver mycket övning innan man får till rätt teknik och känsla. Är själv också i ständig utveckling i ridningen och försöker hitta ryttarkänslan.
Jättebra att du rider för tränare!! Be henne om tydligare förklaring, kanske teoretisk lektion avsuttet. Lycka till!

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 877
Senast: Roheryn
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 910
Senast: Enya
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 193
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 306

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka