G.A har tråkigt, så.......

Sv: G.A har tråkigt, så.......

1. Vilken ras är din absoluta drömras till utseendet?
Azawakh! :love: Grymt cool vovve!

2. Vilken ras är din absoluta drömras om man endast ser till dess egenskaper?
Det vill jag också veta. ;)

3. Om Du bortser från hundes behov och är egoistisk, vilken hund skulle Du då köpa?
Svårt att säga, eftersom hunden förmodligen inte skulle vara särskilt trevlig om jag inte uppfyllde dens behov.... :p

1. foxterrier eller irländsk terrier, kan även tänka mig en riesen schnautzer för de är otroligt vackra!

2. Jag har ju en foxterrier och han är precis det jag vill ha i en hund men jag tror att ovannämnda raser också passar mig. kan inte tänka mig något mesigt helt enkelt!

3. nu har jag en fox men jag skulle köpt en irländsk terrier och ha två hundar. skulle säkert gå men det skulle bli stressigt!

Den vackraste hund jag någonsin sett (bild på) är den här irländska terriern.Toppsnygg! :love:

Jag lever också i en bubbla... :)

Grosser Schweizer Sennen blir svaret på alla frågorna för min del, dock med tillägget av Grand Danois på fråga 1 - dvs utseendet. Tycker att de är grymt vackra och ståtliga. Dock inte tigrerade, utan enfärgade.

Senast ändrad av en moderator:

Ps. Great japanese dog byter väl namn till American akita vid nyår tror jag.

Ha ha... :D :D Skrev fel :o . Den lär ju knappast döpas till Svensk Akita :o :o :D :D

Kalaspinglan skrev:
Hehe... ja, en bubbla som efter 14 månader fortfarande är hel. :)

Tyvärr har jag ingen jag känner på tillräckligt nära håll för att lära känna schäfer... har bara erfarenhet av schäfer som polishund. Så jag får väl fortsätta leva i min lilla bubbla och snöa in mig ännu mer på Ridgeback. ;)

Ja, Du får väl göra det! Men han verkar fin Din kille, så stanna Du i Din bubbla så slipper jag dela med mig av mina schäfrar. :angel: :D

Jag tycker också G.D är fina, men stör mig på en "liten" detalj i deras utseende.

He he, en kompis till mig skrattade mkt när hon såg min hund för första gången: "vilken lång tunga!!" :D
Den syns i tråden där vi ombeds lägga in bilder på hundarna.. :) Men han kan hålla munnen stängd ibland, och då syns den ju inte. :angel: :angel:

Min vovve stämmer på alla tre frågorna..! Han är schäfer/rottis o alldeles... underbar!!!

Svårt... Tollare eller Berner Sennen.

Perro sin Pelo del Perú Men det är bara pga den här:

:love: :love: :love:
719307.jpg

3. Om Du bortser från hundes behov och är egoistisk, vilken hund skulle Du då köpa?

En Border Collie eller Australian Shepherd.

Dobermann pinscher - en hund som har elegans, ger intryck av stryrka och smidighet, har vackra färger och proportioner i i närmast fulländning. Helt klart hundarnas fullblod!
blitzhar9.jpg

Svårare fråga -- vi talar om individer och det är svårt att generalisera. Jag är väldigt förtjust i min dvärgschnauzer som jag tycker har alla goda egenskaper som jag söker i en hund. :love:

Kanske skulle jag skriva dvärgschnauzer eller schnauzer? (många schnauzrar verkar ha liknande temperament som min hund)

Vet ej. Jag kan inte riktigt tänka mig att skaffa hund bara pga utseendet. För det är det du menar väl?

Senast ändrad:

Dobermann :love:

Storpudeln tror jag nog...

Dobermann eller weimaraner (osäker på stavning...)

Vet ej. Jag kan inte riktigt tänka mig att skaffa hund bara pga utseendet. För det är det du menar väl?

njo, det är väl så jag menar. :D Alltså om Du struntar i hundens krav på berikning, pälsvårdens vara eller icke var m.m.
Å andra sidan så får Du troligen en ganska jobbig individ till slut.

Lätt chihuahua på alla frågorna.. älskar dom..dom är såå fina..speciellt långhåriga..!! :love: ska köpa en snart.. *längtar* :banana:

Skulle väl vara en stor grå mörk schäfer, varg är ju "idealhunden".

Tysk jaktterrier såklart!

Nästa hund blir en Boerboel, när man bor i villa..

prinsessfeminist skrev:

Dobermann pinscher - en hund som har elegans, ger intryck av stryrka och smidighet, har vackra färger och proportioner i i närmast fulländning. Helt klart hundarnas fullblod!
blitzhar9.jpg

Svårare fråga -- vi talar om individer och det är svårt att generalisera. Jag är väldigt förtjust i min dvärgschnauzer som jag tycker har alla goda egenskaper som jag söker i en hund. :love:

Kanske skulle jag skriva dvärgschnauzer eller schnauzer? (många schnauzrar verkar ha liknande temperament som min hund)

Neeeeej, inte med kuperade öron :cry: ...

Utställningsmalle

Kelpie?

Border collie

Irish Softcoated Wheaten terrier, den engelsk/amerikanska typen.

Irish Softcoated Wheaten terrier

Irish Softcoated Wheaten terrier och en Weimaran

Min wheaten!
star_thumb.jpg

1. Engelsk bullterrier.
2. Engelsk bullterrier.
3. Engelsk bullterrier.

Enkelspårig och envis? Jag? :D

ahaaa! en baggis!¨

Jack Russell :idea:

Kan inte tänka mig något annat... :D

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
988
Senast: Myrten
·
Hundavel & Ras Blev fundersam av rasvalstråd och undrar vad du hsr kompromissar med i val av ras på din hund? Vilka egenskaper var viktigast och vilka...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 603
Senast: Vovve
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 582
Senast: Cissi_ma
·
Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 740
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar