G.A har tråkigt, så.......

Sv: G.A har tråkigt, så.......

Jämte på alla tre.

Möjligen Finsk spets på den första, det är riktigt vackra hundar. Och mångsidiga.

1. Vilken ras är din absoluta drömras till utseendet?
Skitsvårt... Jag har ju en weimaraner, de är väl så vacker en hundras kan bli, gör sig jäkligt bra på bild.... Fast jag är dock barnsligt förtjust i vinthundar. Fast jag kan få andnöd av en snygg pudel, det har med utstrålning att göra :o

2. Vilken ras är din absoluta drömras om man endast ser till dess egenskaper?
Asså, då skulle jag haft en sån klapphund, som går på batteri och kostar 149:- i inköp, sen bara klappar man när man vill att den ska skälla och lägger den i en byrålåda när man tröttnar :angel: En hund som är så lätt som möjligt...

3. Om Du bortser från hundens behov och är egoistisk, vilken hund skulle Du då köpa?
En BC eller aussie, men då enbart för att lyckas på lydnadsplanen, hatar vallhundar egentligen så det skulle aldrig komma på fråga...

Måste dock understryka att jag håller mig till mina terriers och fågelhundar :crazy:

//E

Kooikerhondje, Kelpie & Phaléne

Phaléne/Papillon

3. Om Du bortser från hundes behov och är egoistisk, vilken hund skulle Du då köpa?
En kelpie :love: alt en dobermann

Senast ändrad:

Dobermann och irländsk varghund

Dobermann :love:

Dobermann......och irländsk varghund

x1pc_jqddVOWRkZGAiXnCTfgCGZZ6LX-VemNBaQXzRFgjyNyuEqadQ8DrVOH5sdy0X_oRAz4op_YLV4ARSHW7CPQ6D89kNzQraE3fFZr2IgBa6w-1LYS9cYRQ_qTt5fJk8y

1.en irishsoftcoated wheaten terrier (varför skulle jag annars köpt en)
2.en whippet , lagom storlek gosga , snabba , helt underbara
2.en irish softcoated.... och en whippet

Chinese Crested, otroligt ball "rocker hund" :D

Hm.. klurig fråga, har inte så bra koll på olika rasers egenskaper

3. Om Du bortser från hundes behov och är egoistisk, vilken hund skulle Du då köpa?
Chinese Crested :love:

Skotsk hjorthund och strävhårig galgo español ligger bra till. Irländsk terrier är också vacker ras. Skulle det finnas strävhårig collie vore det perfekt... ;)

Jag har lite för lite erfarenhet, men korthårscollien ligger bra till. Lättlärd, pigg utomhus men lugn inomhus, arbetsvillig utan att vara för krävande och mån om att vara till lags. Då gäller det i o f s att få tag på en individ utan rädslor, lite mindre skallbenägenhet kanske också vore skönt även om min kille inte är speciellt skällig.

Överlag gillar jag lättlärda, vänliga hundar som gärna hänger med på det mesta.

Kanske ett par skotska hjorthundar att spankulera omkring med, polarspetsar är också vackra.

Hmm, skulle nog vara en större, elegant hund typ: weimaranare(stavas?) Irländsk varghund.

Är nog någon mindre vallhund. Gillar deras mentalitet. Har iofs redan Welsh Corgi.

Skulle nog vara en Irländsk varghund, Skottsk Hjorthund eller liknande. De behöver ju mkt motion och mat kan jag tänka mig. En draghund typ Siberian Huskey skulle inte vara helt fel det heller! :love:

Jag har nog blivit insnöad på greyhound. :)
Dels för desas underbara psyke, skönhet, hastighet och underbara med barn.

När det gäller så är dom goda vakthundar oxå men det är kanske inte så rastypiskt för denna ras men vad gör de.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
988
Senast: Myrten
·
Hundavel & Ras Blev fundersam av rasvalstråd och undrar vad du hsr kompromissar med i val av ras på din hund? Vilka egenskaper var viktigast och vilka...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 603
Senast: Vovve
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 582
Senast: Cissi_ma
·
Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 740
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar