"Fyspray" på täcke

B

burton

Hästen med insektsbetten ska nu få ett insektstäcke bestämdes det nyss.
Men, ett problem har vi. Jag är rädd för att min odåga till häst inte kommer att låta bli det här täcket. Finns det nån här som känner till nån creme eller spray man kan kleta på i kanterna på det här täcket som är avskräckande för andra hästar att bita i det?
 
Sv: "Fyspray" på täcke

jag har exemtäcke på min lilla shettis. har provat en rad olika medel på marknaden (som verkligen smakat illa, har själv smakat...)

men mitt halvblod kan inte låta bli, det är till att laga var och varannan dag :crazy: värst utsatt är dock "luvan", och "maglappen", då han lätt får tag på spännena från maggjorden.

det som funkat bäst för oss är att spraya ett "äckligt" hårspray på täcket 1till2 ggr. dag.
 
Sv: "Fyspray" på täcke

Aj aj! Jobbigt läge.
Hästen hann ha sitt täcke drygt 2 dagar. Min häst lät täcket vara ifred, jättesnäll!

Men när jag kom hem igår hade hästen som bär täcket själv lyckats få det av sig och haft sönder det:crazy: redan....
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
549
Senast: tara
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
943
Senast: Cactus
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 424
Senast: Amha
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 629

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp