Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tänkte uppdatera lite nu, hoppas ngn mer än jag gör detta
Har tränat mkt galopp & galoppfattningar senaste tiden, jag tycker iaf att den blivit mkt bättre, men som en kompis sa det kan ju bero en del på snön med... men iaf
Vad tycker ni?
Jag tycker iaf han är luftigare i traven och jobbar bättre med bakbenen och lättar mer fram, sen gör ju snön sitt...
Han är fiiin "snart-min" pojk
Låter bra, skall testa detta.
Alltså boots fram har vi haft förr men det andra.
Backar är väl det vi tränar mest, han har väldigt svårt för nedförbackar då han är framtung och nedför så går det inte, då kommer han helt på framdelen.
Varesig tölt, trav eller galopp funkar när det sluttar nedför.
Vi jobbar på bärigheten
men tölt kan man träna i svagt nerförslut om de e passtaktiga vissa hittar takten bättre då men de ska ju förstås gå sakta/den farten hästen har lättast för.
Enligt mig så funkar det inte med passtaktiga hästar i nedförsbacke. Blir bara ännu värre, det funkar bättre i uppförsbackar
Bra med massor med tips!
...
Hoppning är också nytt för han men tror han tycker det är kul ändå ;P
Jag la ut några bommar i paddocken och han stod och tittade skeptiskt på dem en bra stund innan han försiktigt
vågade tassa över (men då fick jag gå framför och leda han ), men de vägar han ta i skritt nu ;P
(Ja han är en STOR bebis )
Vi har provat ett litet hinder i skogen men varför hoppa när man kan vräka över?
Och ett inne på banan men det var liiite läskigt ;P Bara han blir mer van så tror jag han kommer tycka det är kul
Skall löshoppa med en till häst så kanske han blir piggare på det om den andra hoppar och busar.
Mer tips någon?