Ja gör det.
Jag har ett femgångssto, väldigt envis med mkt pass.
När hon kom (februari) visste hon knappt vad galopp var, men en vår med väldigt mkt skrittövningar börjar hon galoppera mer. dvs, skänkelvikning, öpnna, sidförande. Och form i skritten överhuvudtaget. Nu i höst har jag mest jobbat med tölten, så den har blivit ruskigt bra. Men nu ska jag ta tag i traven och galoppen. Galoppen kommer jag inte sträva efter att få henne i form, inte än på ett tag. Jag har en tränare som kkommer upp ca 1 gång i månaden och då får vi ta tag i det. Men somsagt är skrittövningar bra, och galppfattningar, som tidigare nämnts.
Tölten har ju somsagt blivit bättre för mig, och jag tror galoppen komemr också. Jag träanr mkt tölt-galopp.
Några ggr har jag haft henne liiiiiite inspänd när jag har ridit. hennes galopp är underbar då. Så rund och stor
(hon är väldigt liten och tar små steg annars).
Hon får ungefär 4.5 för galoppen på tävlingar.
Nu när jag ska sätta igång galoppträningen kommer jag förstofrämst få tips och övningar av min tränare (hon kmr på onsdag, så jag kan skriva här vad hon sa).
Men jag kommer nog också rida en del inspänd, och endast träna skritt o galopp då. Samt longering och löshoppning!
Länkar till en dålig och gammal galoppbild
Lycka till!