Fyllefråga

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

Silverstol

En killkompis här på festen undrar:

Kan man verkligen få orgasm när man ammar eller är det en myt?

(Vi gissar på det sista, men frågar er ändå eftersom buke är allsmäktigt och vet allt ;) )
 
Sv: Fyllefråga

Jag har aldrig fått det själv, men har hört talas om det. Jag tror inte det är en myt.
 
Sv: Fyllefråga

samtidigt som man ammar??... samma lyckorus som vid en orgasm kanske men knappast sexuellt.
 
Senast ändrad:
Sv: Fyllefråga

Är det verkligen orgasm han menar? Att snippan drar ihop sig är väl ganska vanligt, men någon sexuell orgasm...? Det skulle kännas skumt, tycker jag.
 
Sv: Fyllefråga

mm, livmodern kontraherar sig ju jättemycket vid amning, särskilt i början. Men det gör snarare ont än är skönt, fast det är samma typ av "kramper" som vid orgasmer.

Om man får en sexuell orgasm när man ammar, då gör man nog något annat också samtidigt skulle jag tro :p
 
Sv: Fyllefråga

En myt IMHO. Precis som killarna brukar fyllefråga om man får orgasm vid ridning (på häst.)
 
Sv: Fyllefråga

mm, livmodern kontraherar sig ju jättemycket vid amning, särskilt i början. Men det gör snarare ont än är skönt, fast det är samma typ av "kramper" som vid orgasmer.

Det är kanske det som menas i amningsböckerna? Livmodersammandragningarna kanske misstas för orgasm? Ja jag vet inte, har läst det på flera ställen, men inte varit med om det själv. Jo, sammandragningarna, men det var ju allt annat än skönt. Haha. :D
 
Sv: Fyllefråga

Kan jag inte tänka mig, men jag kan ju bara svara för mig själv och då är amning och orgasm inget jag nämner i samma mening.

Likaså är det absolut inte samma känsla när liten bebis ammar aller rör vid bröstet som när sambon gör det.

Min hjärna delar helt enkelt upp det i två vitt skilda fack.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 814
Fordon Min man och jag planerar att köpa en campervan/plåtis framåt hösten och har börjat spanat lite mer seriöst på annonser nu de senaste...
Svar
5
· Visningar
550
Senast: Pegasus63
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 440
Senast: Modest
·
Övr. Barn Finns det någon idrottslärare här på Bukefalos? Mitt barn älskar idrott och var den enda på skolan som fick A i 6:an. På högstadiet...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
7 961

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp