Fy vad tråkigt det var att köpa bebiskläder

Sv: Fy vad tråkigt det var att köpa bebiskläder

Men av nagon konstig anledning verkar det nastan vara fult att gilla rosa eller att t.ex. vilja ha klanning pa sin dotter :crazy:

Nja så känner inte jag. Så skönt när det är varmt! Men vad ska pojkarna ha? Byxorna är tjocka för att kunna ha fickor, fram, bak och dubbla på benen. Skönt att gå med det hela sommaren. Not. Jag har letat enkla leggings utan rosetter till två säsonger nu. Jag har inte hittat några utan fått köpa med rosetter som jag fått klippa bort. Vita tunna leggings är ju kanon för både flickor och pojkar när det är varmt och soligt. Varför ska jag ens behöva LETA efter det? Varför finns det inte? Jag kanske är den enda i hela landet som vill ha tunna kläder som skydd för solen? Eller helt enkelt den enda som inte vill ha rosetter? Jag har inga gulligull kläder på mig själv heller. Jag äger inte en endaste rosett faktiskt...

Fast varför kan du inte köpa ett par blå eller gröna byxor?

Man har väl inte leggings på en son? :crazy:

MAX mjukisbyxor, sånna där gosiga som finns i alla möjliga färger på lindex! :d

Ser du många vuxna män med leggings menar du? ;) :devil:

Nää, leggings är ett tjejplagg, men om man nu tvunget ska ha det på en kille kan man iaf ha killfärger så att det dämpar intrycket om just leggings! :laugh:

Tråkigt att det finns så lite utrymme för individen, när det gäller att utrycka lite personlighet, som inte är könsbundet, i vilka kläder sina små har.

Läste på tjuvlyssnat.se för ett tag sen och fastnade för den här:

”Han har nämligen slutat att leka kurragömma i garderoben”
Ica, Gävle

En tjej ~25 går in på Ica och har sitt barn, iklädd en rosa mössa, i en sittvagn. En äldre dam kommer fram och lutar sig mot barnet.
Damen: Nämen gud, vilken söt liten flicka!
Tjejen: Tack, men det är en pojke.
Damen (tittar upp och fnyser lite): Men varför har han då en rosa mössa?
Tjejen (svarar trött): För att han är bög.

Kram, Maya

Försöker påpeka det bisarra i din koppling mellan vuxna mäns kläder och bebisars kläder.

Hur ofta ser du vuxna kvinnor använda ljusrosa klänningar fulla med spets och rysch-pysch?

Ser du många vuxna män med leggings menar du? ;) :devil:

Nää, leggings är ett tjejplagg, men om man nu tvunget ska ha det på en kille kan man iaf ha killfärger så att det dämpar intrycket om just leggings! :laugh:

Ja, leggings är ett tjejplagg i dagens samhälle. Precis som att tänka var en killgrej på artonhundratalet. Eller varför inte att byxor var en killgrej för hundra år sedan? Eller varför måste leggings vara en tjejgrej för alltid, om det är praktiskt och bra på små barn?

(Varför gäller praktiska kläder på pojkar bara vissa saker?)

Tja, ganska ofta! :D

Nu talar vi dock om bäbikläder, men min son ska ha chinos och skjorta, precis som pappa sin! ;):D:love:

Men man måste väl inte ha vita leggings med rosetter bara för att det är praktiskt?

Är helt säker på att det finns liknande för killar i "killfärger", det är okej! :laugh:

Fast varför kan du inte köpa ett par blå eller gröna byxor?

MAX mjukisbyxor, sånna där gosiga som finns i alla möjliga färger på lindex! :d

Jo där ligger väl ett av mina dilemman. För pojkar klarar av värmen mycket BÄTTRE än flickor. Flickor kan gå runt i tunna somarbyxor, men pojkar ska ha mjukisbyxor eller tuffa militärbyxor när det är 25 grader varmt :confused: I dont get it.

Barn under två år ska inte utsätta för direkt solljus i för stora mängder. Är man t.ex. 15 månader gillar man att lubba runt. Man vill inte åka vagn eller sitta i skuggan. Alltså måste man ha kläder som skyddar mot solen. Är man pojke får man alltså lida för att vara "fin".

Ett par tunna ljusa byxor måste ju vara effektivast att skydda sig mot solen? Har man en pappa som har en typisk hud som rödhåriga har vill man som föräldrar inte chansa och använda shorts hela tiden och blotta halva benen för att det ska vara svalare.

Nej tack till tjocka mjukisbyxor hela sommaren endast för pojkar.

Tråkigt att det finns så lite utrymme för individen, när det gäller att utrycka lite personlighet, som inte är könsbundet, i vilka kläder sina små har.

Läste på tjuvlyssnat.se för ett tag sen och fastnade för den här:

”Han har nämligen slutat att leka kurragömma i garderoben”
Ica, Gävle

En tjej ~25 går in på Ica och har sitt barn, iklädd en rosa mössa, i en sittvagn. En äldre dam kommer fram och lutar sig mot barnet.
Damen: Nämen gud, vilken söt liten flicka!
Tjejen: Tack, men det är en pojke.
Damen (tittar upp och fnyser lite): Men varför har han då en rosa mössa?
Tjejen (svarar trött): För att han är bög.

Kram, Maya

Ja jag har läst den förr och den är så skönd :D

Det räcker med att barnet har grön jacka och gul/orange mössa för att folk ska fråga vad det är för sort. Det är djupt rotat. Trots att snittet på kläderna har varit "killiga". Didriksonjacka och Villervalla mössa (helt rak och inga puffar)

Hans regnkläder är lila-rosa. Det var en pojke född 2007 som mötte oss i grinden som direkt sa: Han har rosa overall. Jag tycker det är läskigt att man har "bilden" klar för sig redan när man är så liten.

Vi har fått låna kläder efter kusinen, så jag har inte heller handlat så mkt bebiskläder ännu. Jag håller med dig om att jag föreställt mig att det vore mest färgerna som skiljer sig, men nu när du säger det är det väldigt mkt puffärmar o 'tjafs' på flick-avdelningen. Och jag vill inte ha bilar o traktorer på allt till vår kille... Denna hade väl tex lika gärna kunna varit utan puffärm?

Jag har kollat på de mindre märkena som föreslagits och tycker att de har superfina kläder, men många är lite väl dyra för snåla mig som inte vill betala alltför mkt för kläder som man kan använda så kort tid...

Senast ändrad:

Tja, ganska ofta! :D

Nu talar vi dock om bäbikläder, men min son ska ha chinos och skjorta, precis som pappa sin! ;):D:love:

Jo om du tänker TV-soffa. Men när du rullar ned honom till stranden då? Ska ungen springa omkring i chinos och du sommarkläder?

Är helt säker på att det finns liknande för killar i "killfärger", det är okej! :laugh:

Jo det är ju det man tror... Att det bara skulle vara färgerna som var skillnaden.

Men det är till och med olika MODELLER för barn som är helt nyfödda!!!

tack, försökte fixa till den, men lyckas fortfarande inte :o

Min sambo är en son.

Han bär en leggings här. Så visst kan män gå runt i leggings :grin:

5889_118773626197_613411197_2771568_180588_n.jpg

(facebookbild)

Sen för övrigt förstår jag inte hur du tänker... Men den diskussionen har ju Jozze tagit och jag är helt på hennes linje.

Till TS:
Har tyvärr inga bra tips till TS förutom att jag tycker att Gekås har bra utbud på bebiskläder men jag minns tyvärr inte hur det var då jag inte köpt bebiskläder till min lillebror på länge (han är för stor för små bodys nu), men det var ungefär samma tryck men i olika färger. Ska kika in på Gekås nästa gång o rapportera hur utbudet ser ut. Men vet inte om du har möjlighet till att åka till Ullared?

Hoppar in. Ger mig inte in i debatten om pojk eller flickkläder, mentipsar om att Lindex har tunna "fladdriga" byxor i grönt. Svala. Tidigare år har även Hennes haft det, har för mig att de har det nu med. Är i modellen att byxbenen går att fästa upp om man vill det. Det hade sonen två säsonger i rad och jag har köpt likadana till den här sommaren. Jätteluftiga och svala, men långa mot solen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka