Fy vad tråkigt det var att köpa bebiskläder

Sv: Fy vad tråkigt det var att köpa bebiskläder

Kom på en sak; när min son var 3 år och utstyrd i röda PoP kläder, och blev kallad "jente" (vi bodde i Norge), blev jag glad, och kände; jag har lyckats! :laugh: Kanske en töntig känsla, men ändå!

Det tråkiga är att när man "rättar" dem (eller när man berättar barnets namn, som då avslöjar könet) så blir de som misstagit sig generade och ursäktar sig. Och jag som blev glad... :grin:

Kom på en sak; när min son var 3 år och utstyrd i röda PoP kläder, och blev kallad "jente" (vi bodde i Norge), blev jag glad, och kände; jag har lyckats! :laugh: Kanske en töntig känsla, men ändå!

Det tråkiga är att när man "rättar" dem (eller när man berättar barnets namn, som då avslöjar könet) så blir de som misstagit sig generade och ursäktar sig. Och jag som blev glad... :grin:

Med tanke på hur många som uttrycker ilska/bestörtning när deras omsorgsfullt färgkodade barn blir "fel" bemött ("Hur kunde de ta fel, man SER ju att hon är en flicka!") förstår jag om folk som tar "fel" blir generade, men jag hade också snarare känt det som att jag lyckats med något.
(Jag blir lika nöjd varje gång jag ser ett barn i verkligheten/media som man inte omedelbart kan könsbestämma, DET är nog däremot töntigt, men det struntar jag i :D)

Rött tycker jag är en ganska neutral färg :), L har massor av rött han med.

Absolut, tillräckligt neutralt för E att bli tagen för en pojke som yngre =)

Röd mössa + stickad cremevit tröja + röda brallor = Sicken söt liten pojk =D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka