Sv: Fy för förs bolag
Hua, trist. Men har du inte reagerat på att det inte dragits något sen maj då????
Men, det är inte kul när det trasslar. Jag höll på att få magsår på dem här i våras. Jag insåg att de lagt fblstoet jag köpte och försäkrade in i nov på samma årsförfallo (1/4) som mitt arabsto. Detta innebar att jag förlorade många tusenlappar iom chockpremiehöjningen, jmf med om de lagt henne på 'rätt' förfallo (dvs 1/11). Jag ringde och de sa själv att 'ja ojdå, du det här har vi inte tänkt på, du förlorar ju på det'. (Sedan dess har mååånga klagat).
Hursom, jag bad dem ta bort fbl ur samlingsförs och ge henne 'rätt' förfallo. Får först svaret det inte går, men sen går det visst ändå. Finemang.
Sen får jag autogiroaviseringen och hålle rpå att trilla av stolen. Jag har alltså från november - mars betalat in varje månad, för både fbldamen och arabstoet. Men när de plockar ut fbldonnan så följer inte pengarna som är inbetalda till hennes öfrsäkring med. Utan plötsligt ligger arabstoet massor med PLUS, och fblstoet ligger lika mycket MINUS. Dvs plötsligt så ska jag inte betala något på arabstoet på en herrans massa månader, men ska hosta upp för 5 månader på en gång för fblstoet.
Sen började ett jämrans trassel, där inget gick att fixa, det var bara betala och se glad ut och gjorde jag inte det annulerades ju försäkringen. Tillslut fick jag tag på en människa som insåg problemet och lyckades lösa det. Tyvärr hittade hon inget annat sätt att lösa det än att annulera hela försäkringen och teckna om den (vilket gav årsförallo 1 mars, dvs jag tjänade ännu mer på det, vilket de själva erkände men som damen jag pratade med sa 'det här är vårt fel så den smällen får vi ta).
Så, jag vet hur det är när det krånglar med inbetalningarna och man får klumpsummor. Fast samtidigt ska man ju vara glad att de inte bara tycker 'försäkring obetald, annulerad' iaf, men man önskar ju att de kunde liiite mer iaf se SITT ansvar, jag hade ju ändå betalat till punkt och pricka.
Men som sagt, reagerade du inte att det inte drogs? Jag kollar försäkringsautogirodragningar som en hök varje månad, det räcker med att EN skiter sig för att bolagen ska kunna annulera försäkringen om de har lust med det..