”Två fel gör ett rätt?” Hur menar du nu? Det är klart inte optimalt att den (numera avskedade) nya ridskolechefen hade anställt sin sambo som vaktmästare, men det inte så att det är direkt någon välbetald maktposition hon anställde honom till och själv anser jag att det inte är största problemet här. Dessutom hade den fd pensionerade (inte pensionerad längre numera) ridskolechefen själv anställt sin man som vaktmästare och det hade ingen reagerat på i flera år. Men nu blev det plötsligt ett jätteproblem när nya chefen gjorde det.
Jag har spenderat mycket tid på DRK och bryr mig om hästarna där. Klart jag vill bara det bästa för dom. DRK får bidrag av kommunen samt stödjas ekonomiskt av deras medlemmar, det är därför dom inte gått i konkurs. Det är ju djursholm vi pratar om.
Och oavsett allt annat som sagts/skrivits: hästarna får enbart 1,5-3timmars utevistelse och detta har även DRK själva skrivit på deras webbsida. Det är inte på nåt sätt okej, och klart det skulle leda till massa kolik. Att hästarna rör sig lite på lektion spelar ingen roll.
Du vet inte hur det var att behöva se hästen som vävde fram och tillbaka konstant mellan utfodringar. Ingen gjorde nåt åt det, det var liksom inget konstigt för dom. Man hade lätt kunnat hjälpa detta genom att ställa fram ex. en hönät för att förlänga ättiden mellan utfodringar. Var en ponny för flera år sen som stannade konstant under lektioner, vägrade gå fram. Alla tyckte bara han var jobbig. Bankade på med skänkeln, slog till med spö om och om igen. Ridlärarna kunde bli riktigt sura på han ibland, gick fram och smällde till ordentligt m spö. Till slut började han bara sparka ut istället. Det var nåt riktigt, riktigt fel med den stackars ponnyn- ont i ryggen, ont i magen vad vet jag men nåt var det. När det blev så dåligt att han inte kunde gå med på lektion längre så såldes han inte ens till ett annat hem utan avlivades bara. Jag tänker på den ponnyn hela tiden. Han försökte kommunicera med oss men alla blev bara sur på honom.