future factory

P

Prestige_

Ska vara en future factory utagning på jfk. Är osäker på om jag ska anmäla mig. Kan någon som vet berätta mer om det? HUr går det till? HUr pass stor vana ska man ha? HUr duktig måste ens häst vara? Måste man ridit för speciella tränare? mm.

Sv: future factory

ingen aning... men jag måste också veta en sak: finns det/kommer det finnas i halland??? jag vil JÄTTEGÄRNA vara med där. :confused:

Jag kan berätta lite, var med i Skåne 2006 :).

Alla som hade häst som var befäst i 110 fick söka. Man fick skriva meriter osv på ansökningen. Sen fick 70 st tror jag det var komma på uppridning och intervju. Därefter plockade dom ut dom 10 som dom ansåg mest lovande och ambitiösa.

Under året har vi fått hjälp med träningar, men mest träffar på marken. Gick banor i bgb och falsterbo, foder, mediaträning, formtoppning m.m. Jag tycker det har varit jättenyttigt. just att få mycket av det runt själva tävlandet som man kanske inte tänker på annars.

Tror att hälften av oss i Skåne hade ridit 140 innan, någon 120 osv. Men dom kollar inte så mycket på det utan hur lovande man är som ryttare och framför allt inställning och hur motiverad och ambitiös man är. Jag tycker absolut att du ska skicka in ansökan! :)

Hoppas att du blev lite klokare

jfk, det är min hemmaklubb det :angel:
hade tänkt söka iår men blev helt chockad när jag såg att det var -89 gräns, jag är 88.. alla regler o allting finns på smålands ridsport förbund www.ridsport.se/smaland första året gick det till så att det var som på en tävling, med framhoppning där en dressyrdomare bedömde dom som red, sen fick typ 5 åt gången komma in på banan och hoppa den ett par gånger... sen var det intervju tror jag. typ så :p

Okej tack. Måste bestämma mej.. Sista ansökan är ju den 20.

Varför kan det inte vara så i alla distrikt i sverige?! :mad: :cry: (eller iallafall i bohusläns :angel: )

Ehum fick just en ide :angel: Om man bor i göteborg men tävlar för en klubb i skåne? Får man vara med då? :D

Ta kontakt med hoppkommitten inom Rdisportdistriktet och hör efter när de planerar att genomföra detta!

Jag ska skriva en insändare till ridsport om att man borde ha future factory i hela landet :devil: :p

Jag var med Småland 2006.

Och där var det endast dom som hade tävlat MSV som kom med (dom jag inte ens tycker hade där att göra :o, då jag hade fått för mig att dom ville få fram nya talanger?)

Man kan väll vara talang även om man inte tävlat svåra klasser? Det är väll just de som ska få chansen eller? :crazy:

Hon menade ju att de som kom med, var ju bara såna som tävlade på MSV-nivå, asså redan hade talang och rutin.

jo men jag fattar vad yahilweh menar, jag var där o tittade, (var anmäld egentligen men kunde ej vara med pga. skadad häst) och de som tävlar medelsvår har oftast bättre ekonomiska förutsättningar att lyckas "på egen hand" än de som rider lätt klass. Så är det. Men samtidigt är det ju också så att de bästa måste ju gå vidare, tycker det är lite moment 22 över det där... juryn kanske borde titta närmare på huruvida det finns utvecklingspotential hos ekipaget snarare än tidigare prestationer?

I Skåne hade alla startat 120 tror jag. Tror fyra av oss hade startat 140. Men domsa iaf att dom kollade mest på vilka som var mest lovande och mest ambitiösa.

Men förstod inte d där m att dom som rider medelsvår har bättre ekonomiska färutsättningar att klara sig själva?

Jag kan berätta lite, var med i Skåne 2006 :)....
och då var du en av dem som "uppförde" sej på framhoppningen t.ex. Det var en bedömninsgpunkt hur man uppförde sej och var mot sina medryttare. :idea:
En av dem som klagade i efterhand "föll" på detta. :crazy:

ingen aning... men jag måste också veta en sak: finns det/kommer det finnas i halland??? jag vil JÄTTEGÄRNA vara med där. :confused:

Om jag inte fattat helt fel finns det något liknande i Halland, kolla Hallands Ridsportförbunds hemsida, där stod det något om "spetsgruppsträning" för juniorer och young rider. Har iofs inte kollat där på ett tag, kan hända att det inte finns kvar.

jo iåf. Men en ryttare som kommer in på en topphäst som har tävlat höga klasser och som rider för dyra tränare mot en som rider på en billig häst som kanske inte har så mkt potential. Men ryttaren gör det bästa av det, rider med känsla mm.. Undrar vem av dom som går vidare? Jag tycker ju den som kanske inte har råd med dyra träningar mm. Så den kan få chansen genom detta! Den andra får ju chansen ändå på ett sett..

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
2 171
Dressyr Ja alltså, det här är tyvärr ”som vanligt”. Han började med det här på förra stället och 80 % av alla pass kastar han sig minst två...
Svar
19
· Visningar
1 004
Senast: tuaphua
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 160
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 782
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar