KAROLIJNAH
Trådstartare
Förlåt om tråden ligger fel eller om det finns en tråd om detta, men sitter på ett mycket segt internet på en liten mini semester. Har funderat mycket på denna lite konstiga frågan, men vad är egentligen funktionärernas uppgifter på en hopptävling? Jag tävlade på klubben för några veckor sedan på lånad häst och det fanns en funktionär på framhoppningen. Min häst blev lite taggad och hoppade av väldigt nära och en bom åkte ner. Hade ingen anhörig med mig heller just då och frågade funktionären om h*n inte skulle ta upp bommen. Svaret var att det fick jag göra själv hade inte varit några problem om det inte var fullt med massat annat folk som galopperade i full karriär och att jag hade en lite övertänd häst som inte ville stå still. Samtidigt slog tanken mig, ska det vara såhär?
Vet att funktionärerna ska hålla koll på in/utsläpp till banan och framridningen och informera ryttarna om det. Men borde inte de plocka upp bommarna som en häst slår ner, eller har jag missat det? inte alltid man har någon med sig som kan göra det åt en, och ibland hamnar man med såna som rider i ett farligt tempo på trånga ytor.
Kan passa på att nämna att det hela slutade med att jag frågade en kompis kompis som gärna lade upp bommen, och sedan stack funktionären någon annanstans. Kan även nämna att det var en liten klubbtävling på en liten klubb där det alltid är rörigt på klubbtävlingarna och funktionärerna inte har koll på någonting.
Ursäkta för långt inlägg, men är tvungen att fråga detta då jag undar ihjäl mig.
Vet att funktionärerna ska hålla koll på in/utsläpp till banan och framridningen och informera ryttarna om det. Men borde inte de plocka upp bommarna som en häst slår ner, eller har jag missat det? inte alltid man har någon med sig som kan göra det åt en, och ibland hamnar man med såna som rider i ett farligt tempo på trånga ytor.
Kan passa på att nämna att det hela slutade med att jag frågade en kompis kompis som gärna lade upp bommen, och sedan stack funktionären någon annanstans. Kan även nämna att det var en liten klubbtävling på en liten klubb där det alltid är rörigt på klubbtävlingarna och funktionärerna inte har koll på någonting.
Ursäkta för långt inlägg, men är tvungen att fråga detta då jag undar ihjäl mig.