funktionär på VM?

J

josse

Såg att de söker funktionärer till VM,

är det ngn av er som tänkt ställa upp : :bump: ,

eller ska ni tävla kanske :d ?

har ngn varit funktionär tidigare? ngn speciell uppgift som är att rekommendera? Verkar rätt kul tycker jag och kul om man kan bidra också, om man ändå tänkt åka dit.

Sv: funktionär på VM?

Har anmält mig som funktionär, har inte varit det förut, men kan man hjälpa till så är det väl bra.

Får väl hoppas att man blir uttagen ändå. Vilken upplevelse det skulle bli! :bump:

För 20 år sedan bodde jag flera veckor på Tånga Hed (Vårgårda) och förberedde/hjälpte till under VM.

Det var helt andra problemställningar då, före datorernas tid...

Jag målade tex alla skyltar och banderoller FÖR HAND... Ritade upp terrängbanan (det var JÄTTEKUL att terränghoppning var en gren på den tiden :love: ) och städade toaletter till förbannelse. Men roligt hade vi :banana:

Nu är ju tävlingarna mycket mer high tech :D Men grindvakt till banan brukar vara kul att vara, då står man ju på första parkett :idea:

Silverkedjan skrev:
Men grindvakt till banan brukar vara kul att vara, då står man ju på första parkett :idea:

har anmält mej till kökssysslor(....det kan ju vara bra att ha första parkett till kylen också... :smirk: )

måste vara kul att ha varit med för 20 år sedan :banana: , läste i senaste islandshästtidningen historiken om EM, intressant, det har ju hänt en hel del :smirk: , vissa inslag som de hade med tidigare är ju lite synd att de tagit bort tex 30 (tror att det var 30)varv på ovalbanan på tid i tölt eller grisepass :love: , där skulle jag kunna kvala in direkt, så långa sträckor grisepass i rätt högt tempo som vi tidigare presterat :D ;) . Då startade man ju också samtidigt och det gällde att hålla rätt spår i kurvorna :cool:

Banhoppning och galopprace lät ju också rätt uppfriskande :bump:

josse skrev:
måste vara kul att ha varit med för 20 år sedan :banana: , läste i senaste islandshästtidningen historiken om EM, intressant, det har ju hänt en hel del :smirk: , vissa inslag som de hade med tidigare är ju lite synd att de tagit bort tex 30 (tror att det var 30)varv på ovalbanan på tid i tölt eller grisepass :love: , där skulle jag kunna kvala in direkt, så långa sträckor grisepass i rätt högt tempo som vi tidigare presterat :D ;) . Då startade man ju också samtidigt och det gällde att hålla rätt spår i kurvorna :cool:

Synd att den grenen inte fanns nu. Då hade jag och Kjarni varit värdsmästare isf (grisepass tänker jag på nu)

Funderade att anmäla mig, men jag har inte vågat ännu :D

Hej
Jag var funktionär -91. Det var superkul. Jag valde att jobba i närheten av banan så att man kunde se så myckte som möjligt. Vi jobbade massor men hade också väldigt väldigt kul. Men jag minns att de som jobbade i kafeteria mm inte var helt överlyckliga eftersom de stod och bredde mackor bakom tälten dagarna i ända och inte såg mycket hästar alls. Så om man jobbar med något sådant så gäller det att få tid att se lite tävlingar också.

Det var också roligt att bo på den camping som var avsedd för funktionärer - men ha med en vanlig madrass i tältet så att de sover bra.

kotte

Jag har anmält mej och var även med på förra VM:et i Danmark. Då hjälpte jag till lite i serveringen för alla ryttare o sen serverade på ryttarfesten. Jättekul!

Jag har anmält mej nu, så får vi väl se om jag kommer med. Kan ju säja att jag inte känner nån annan som ska dit, men det löser väl sej när man väl kommer dit, lite blyg :o är jag ju, men det brukar ordna sej efter ett tag.

Jag har också anmält mig som funktionär :smirk:
Jag och min pappa ska åka dit tillsammans... :)

Hoppas man får komma och jobba bara! Annars åker jag nog ändå och bara tittar på alla läckerbitar :love: Och kanske drömma mig bort, att jag någon gång får sitta på en sån där snygging ;) :love:

//Frida

Jag skulle jättegärna vara med och hjälpa till, nu när vi får en så stor tävling hit (och relativt nära där jag bor). Dessvärre (?) kommer jag att ha ett bröstbarn då, så någon arbetsinsats lär det inte bli från min sida. Men jag kommer iallafall betala (det enligt mig lite väl hutlösa) biljettpriset och kolla in tävlingarna!

Ja, jag ansökte om att jobba som funktionär & förra veckan fick jag veta att jag fått plats i stallarna :)
Nån som vet vad man får pyssla med där?

Senast ändrad av en moderator:

oj där skulle jag också vilja vara, bland alla mumsiga hästar som man kan dregla över....tänkte inte på att det fanns såna uppgifter.

kanske handlar det om att mocka, städa, hålla allmän ordning,

Är det fler som fått veta vart de ska jobba ?!?! :crazy:
Jag har dåå inte fått veta någonting ännu ... :crazy: :crazy:

Jodå, jag vet på ett ungefär vad jag ska göra, fick svar inom ett dygn, det räckte att nämna vad jag jag jobbar med till vardags :angel:.

Vad jobbar du med??

Jag fick ett svar där det stod ungefär:
Vi hör av oss till dig i början av våren.

Nån som fått nått liknande svar??
Eller är det bara jag? :crazy: :D

Fick bara: Tack för din anmälan.
Men dom bör väl höra av sig i mars om man ska kunna planera sin semester eller? För även om man inte kommer med bör man ju få svar på det oxå.

Jag var på årsmötet igår och har för mig att de skulle skicka ut kontrakten till de som anmält intresse i slutet av mars.
Men det behövs fortfarande mer folk, särskilt inom IT. Vakter behövs också - anmäl era män, sambos, pojkvänner!

Även om man inte jobbar bredvid banan så har man chans att följa ca 50% av tävlingarna. Fast det kan ju kanske kännas surt att stå bakom ett tält mitt under pågående fyrgångsfinal...

Nu ska jag och Lobelia :bow: bli kumpaner i en vecka och se till att sekretariatet kan surfa på Buke mellan grenarna. :D

/Erica

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
701
Senast: Squie
·
Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 280
Senast: miumiu
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 322
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
681
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj