M

mathil

Var och kollade på ponnydressyr idag och fick min förvåning se att några av ponnyerna hade remontnosgrimma jag trodde man var tvungen att ha nosgrimma som späns över bettet. Eller är det bara på storhäst?

Sedan var det en som red utan sporrar och det trodde jag också var obligatoriskt. :confused: Kan tillägga att detta var lokala klasser.

Borde väl kunna detta nu som precis tagit grönt kort men har tydligen missupfattat, eller?

Sv: Fundersam

Precis som break_a_leg skrev är remontnosgrimma tillåtet. Man får ha remont, aachen eller engelsk, det gäller både ponny och stor häst.

Okej då är det jag som missförstått det där med nosgrimman. Sporrarna trodde jag också berodde på att det var lokal och nu vet jag :idea:

Precis som dom andra har skrivir är remont nosgrimma tillåten.

Var du och kollade i Ås??

Liknande trådar

Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
16 833
O
Ekonomi & Juridik Hej, har lite frågor som jag försöker reda ut med en god vän. Hon har nämligen tagit en häst på foder, med avtal som ägaren själv har...
Svar
18
· Visningar
3 346
Senast: Opposita
·
Ekonomi & Juridik Ja jag börjar faktiskt undra. Har några ytligare bekanta som ska köpa häst. De är inte jättehästkunniga och för några månader sen var vi...
2
Svar
22
· Visningar
4 210
Senast: Dempe
·
B
Hoppning Hej! Behöver ett snabbt svar, Min vän köpte en C-ponny utav mig. Tjejen har inte hunnit tagit grönt kort än, Och nu funderar jag på...
Svar
2
· Visningar
962
Senast: Deimion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tik som "luktar gott"
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V