Funderingar kring omplacerings hund.

M

Magneten

Har fått nys om en omplacerings hund, en schäfer hane,kastrerad på 2 år. Hans husse o matte är oförmögna att ta hand om honom längre, dem ska flytta t mindre lägenhet. Han är reggad skk. Ej röntgad. Uppväxt på landet, ngt ovan o gå i koppel,men annars himla snäll. Dem vill "omplacera" vid en mindre summa.

Nu till mina funderingar, tror ni detta vore något o satsa på?`
Jag vill komma ut o träna bruks osv. Han är av den "gamla" modellen med ganska rak rygg, jag har mångårig erfarenhet utav hundar och omplacerings hundar.

Är ett tag sen jag ställde ut,men får man ställa kastrerade hundar?

//magneten.

Sv: Funderingar kring omplacerings hund.

Om det finns ett testikelintyg på att hunden hade normala testiklar som var normalt placerade i pungen kan man ställa ut, men jag misstänker att det i konkurrensen ändå kommer att vara lite till hans nackdel att han är kastrerad...

Sv: Funderingar kring omplacerings hund.

hade för mig att det var så.. Jo det vet jag med :) men tanken var att jag skulle få rutin på utställnings biten..:D vi får se hur vi ska göra.. tack för svaret

Liknande trådar

S
Övr. Hund Anonymt nick, om någon vet vem jag är så håll det för er själva tack, det är jobbigt redan som det är. Jag har aldrig varit helt...
Svar
9
· Visningar
1 673
Senast: Sand
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 863
Övr. Hund Jag har funderingar på att omplacera en av våra tre hundar då hanhundarna inte fungerar så bra ihop. Men va tror ni? går det att...
Svar
6
· Visningar
966
Senast: Ela
·
J
Övr. Hund Vad trött man blir:( Var ute o joggade med schäfern i går kväll, på en motionsslinga som går runt en insjö, det är ganska mkt folk som...
2
Svar
32
· Visningar
2 322
Senast: lady_mike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar