Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
verkar vara en vàldigt smart idé.....vad anvànder ni som halsring ? finns det nàgot speciellt att kòpa fòr detta eller tar man helt enkelt vad man hittar i stallet....?
Har en arabhingst som kan bli hiskeligt hetsig och bàde reser sig och har alla mòjliga exter fòr sig ibland nàr vi àr ute i skogen och rider...man vill ju inte gàrna tappa en hingst sà halsring kunde kanske vara nàgot att prova--
Jag rider ytterst sällan med halsring. Någon gång på en häst med känslig mun som man kan kontrollera med halsringen i stället. Annars tycker jag att jag får sämre balans när jag inte kan använda mina händer i relation till var hästen har sitt huvud.
Jag rider alltid med halsring för att jag "vet" att den är bra att ha när hästen busar... Är hästen sätter jag oftast ett finger i remmen, men NÄR hästen väl gör något så släpper jag den! Sätter istället händerna på mankammen får att kunna skjuta tillbaka mig i sadeln! (Gissa om jag har missat mankammen någon gg dock.... )
Blyklumpsidén är bra, tyvärr funkar det dock inte att sätta mig ner i sadeln på "min" gangster, då bockar hon defnitivt mig ur sadlen, Lättar att lätta lite på rumpan och vänta tills hon är färdig!