Funderingar kring fälttävlan!!

C

Cissa

Jag har funderat lite på att tävla fälttävlan. Hur går det till? Hur vilken stl är det på hindrena ( har stor häst), vilket dressyrprog. är det? Vad bör man tänka på? Så klart vill jag starta debutant ( det är väl den enklaste klassen) Tävlar nu 1m hoppning och LB dressy, har hoppat lite terränghinder, klarar jag det??? Tacksam för svar!! :bow:

Innan du tävlar så måste du ta FTkortet, där får du hoppa vissa typhinder och ser då om din häst lämpar sig för det, samt så får du veta det grundläggade om fälttävlan.

I debutant är nivån på ungefär 90cm, ngt lägre i terrängen, dressyren går ungefär på LCnivå

Liknande trådar

Fälttävlan Hej! Jag har på sistone funderat över tävling med ”min” islandshäst, men jag vill inte tävla i femgång/fyrgång. Då både jag och hästen...
Svar
11
· Visningar
2 657
Senast: xfie
·
Hästvård Hej alla kloka hästmänniskor! Med sommaren kommer alla funderingar kring hur vi med lättfödda hästar och ponnysar ska göra. Jag har...
Svar
2
· Visningar
834
Senast: Kristall10
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 224
Senast: Jeps
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 598
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar