Funderingar Hingstvalstråd 2014

Sv: Funderingar Hingstvalstråd 2014

Alla SWB har regnummer som börjar med 04 för det är raskoden, även de med vita och det kan även gråpapprade ha. Det är löpnumret du ska titta på, d v s de fyra siffrorna efter raskoden och födelseåret. Börjar de på 0-5 är det gröna papper.

Just det, så var det ja! De börjar på 1 eller 2, så då är det gröna papper? Eller är det bara just siffrorna 0 och 5 som är grönt?

Haha, som jag trodde, men var tvungen att dubbelkolla ändå så jag inte missuppfattat! ;)

Tjoho! Nu ska han bara ha bra dräktighet också så är nästan saken biff! :D

Jag har en dräktig med underbara Connor! Löste ett sto-licens.. Hon tog sig direkt!!! Hon är efter Orlando-Cortez-Dragon så det blir fin linjeavel på Cor de la bryere i 3+4 led... Blir mumma!!!!! Beräknar nedkomst i sista veckan på April :d :D

Japp färsk :-) 1000kr per skick! Jag är så glad! Har sett så oerhört fina avkommor efter honom!:D

Hmm, eller så tar jag honom även om det blir väldigt mkt liknande blodslinjer som stoet.
Eller Favorit Ask, gillar hans blodslinjer, det är rätt andra linjer än vad mitt sto har.

NÅja, först ska nästa års fölunge komma

Hmm, ja, lite dyra skick såklart, men har de kvar att man kan delbetala (om stoet skulle krångla) är det ju inga problem det heller... Skönt med en till het kandidat iaf!

Cirkus: Hennes farfar är corde om jag förstått rätt? Är dålig på linjeavel, men det känns ju inte som någon dålig linje att linjeavla på iaf.
Om inte annat är jag ganska förtjust i Favorit Ask också, men han var antingen för dyr eller fanns bara på fryst så det är därför den är borträknad.

Ja hennes farfar är Corde så ska man linje avla så är det ingen dålig linje.

KL

Någon vet vad Saigon pysslar med?

Jag skulle väldigt gärna använda honom till min tvååring e Lambourgini - Ceylon. Annars är hetaste kandidaten för tillfället Dalwhinnie. Heslegårds Rubin finns också med på listan men om han står i Halland och betäcker naturligt som i år går han bort.

Jag har frågat ägarinnan ett flertalet gånger om han kommer finnas tillgänglig och senaste budet är 2014 han fanns ju varken 2012 eller 2013 vilket är synd tycker även jag.
Men ju fler vi är som efterfrågar honom desto bättre, kanske tycker de att det är värt att ha honom i avel nästa år...

Jag är väldigt intresserad! Har sett flera väldigt fina avkommor och tror att han skulle passa min tvååring väldigt bra. Och så har jag alltid drömt att få ha en häst med en skvätt Gasparibod:)

*kl*

Tror att jag har hittat HINGSTEN till mitt fbl sto :love:

Kollade pp honom redan i våras men eftersom hon tydligen hade en bebis i magen redan så blev det inget med det...:cautious:
Och jag kan bara inte "glömma" denna hingst, jag får helt enkelt regga stoet i Oldenburg sen och få papper den vägen.

För er som är nyfikna så kan ni googla Balous Crack och kika på hennes blivande :love:

Då måste jag skaffa ett sto till och betäcka med honom jag med :D

Någon som har ett Heraldik xx-sto jag får låna? :p

Det är klart att du ska! Det var ju du som hittade honom ;)

Du får ta och låna det där fullblodsstoet så kan vi skaffa oss vars en Ferrari :D

Så kan vi åka på fölvisning/registrering ihopa med våra turbohästar :p

Senast ändrad:

Jag vet en som har - du kan säkert beställa ett föl av henne, men hon släpper nog inte stoet ;)

Holy Schmock !

Den vill jag också ta till mitt sto ! Hon är inte ett fullblod men reggad både i KWPN och ASVH så det borde ju gå att få till nån stambok åt avkomman

Jag behöver inte stoet, bara avkomman :D Stoet får gärna bo kvar hemma också så är jag fölbeställare på distans :p

Tebbel är väldigt trevliga, tänkte ju betäcka med hingsten i våras. De svarar snabbt på frågor och erbjöd på färsk och fryst, vilket man än ville ha och de skickade gärna till Sverige.

Usch, nu blev jag jäkla sugen...

Haha, man kan inte annat än att bli imponerad av hans spänst!

Och du kan väl också regga ditt sto i Oldenburg?
Vad är det för stam på din?

Stammen kombinerar båda dom två hingstarna som jag har haft högst på min "vill ha lista" men tyvärr inte har råd att betäcka med riktigt än..

Har ju kikat på Quattro B till det andra stoet men jag vetikatten om jag inte gör två av Balou istället :D

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka