Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Äsh då, kanske det inte är någon bra idé.
För att återgå till Everdale, är det bara jag som inbillar mig eller biljarderar han?
Jag har hela tiden sagt att jag tror på kombinationen Fetcher x ett litet snärtigt, kvickt fullblod.*kl*
Ni (bl.a. RebeckaJoli , görel, roslagen) som kan fbl-stammar...
vad skulle ni sätta för Hbl- hingst på den här? e. Presidium, ue. Clantime
----
Skulle min dröm slå in och jag kunde ta henne till avel tänker jag t.ex. Fetcher N....
Men vad tror ni?
Mitt gamla fullblodssto fick en avkomma med Bravour hos sin nya ägare. Den är 2 år nu, återstår att se hurdan den blir framöver. (jag har tyvärr inte sett den då den finns lååångt upp i landet...)Bravour skulle jag nog valt
Vilken färg hästen får på papprena i ASVH har ingenting med mankhöjd att göra utan beror helt på hur hästens härstamning ser ut.
Vita papper betyder att hästen är efter godkänd hingst men att morfar och/eller mormorsfar inte r godkänd men utan raser som är godkända av ASVH.
Tidigare när man stamboksförde ston så var det 154 som var lägsta mankhöjd på stoet, men inget som påverkade färgen på papperna.
Du kan se på hingstens blup-index på www.blup.se hur hans avkommors mankhöjd nedärvs, så det är bara att titta på tilltänkt hingst.
Som jag skrev i första meningen har storleken ingenting med färgen på papprena att göra. Var har du fått det ifrån?