Funderingar hingstvalstråd 2013

Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

Chirlon ? verkar lämna en del av den gamla goda typen. Om han lämnar stort vet jag dock inte.
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

Vad säger du om Don de Jeu? Har själv funderat på den hingsten till mitt sto. För min del vet jag dock inte om han är för ädel, jag vill visserligen ha långa ben på avkomman, men gärna lite kropp också. Har ingen aning om han ska vara kvar på tullstorp eller vad han lämnar.
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

till Grandezza

Fast jag kom precis på att det är kanske en hopphingst du söker? Men lämnar inte Dezza bra gång?
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

Briar och Biggles går bort, liksom Damino som jag tycker är för "ädel". Chirlon ska jag kika närmre på!
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

till Grandezza

Fast jag kom precis på att det är kanske en hopphingst du söker? Men lämnar inte Dezza bra gång?

Ja, det är främst en hopphingst jag söker, men gärna med bra gång :) Hon lämnar mkt bra gång, men det kvittar vilken hingst som är pappa, hon lämnar väldigt lika avkommor ändå ;) Ser det på 1,5-åringen här, hon har dressyrpappa, men rör sig lika bra som de andra!

Vill gärna fortsätta på hopp-linjen, det är där hon har lämnat bäst, och därför hon fick elit i år :)
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

Jag är VÄLDIGT förtjust i Hohenstein, vet dock inte om han lämnar stort eller litet... Jag gillar den gamla modellen med, lite rejälare ;)
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

Hohenstein är inte alls så tokig, finast är Grande tycker jag :heart http://flaemmli.de/grande.html mmmm!
Min unghäst f -10 är e. Hohenzollern (ee Hohenstein ue Weltmeyer) - Grand Cru (eee Grande) - Mister A. Min lilla 10a är ca 172-173 cm i manken nu, ca 560-570 kg tung och vääääldigt tunn.. Så det blir ju en rejäl kille, precis som hans mammas helbror som jag tidigare haft :) Mums! Dessa två är dock från Tyskland, svårt att hitta något liknande i sverige tycker jag.
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

Mitt sto Zephyr-Rex är nog dräktig med denna. Jadore E.Jaguar mail-Colino(Capitol1) http://youtu.be/fK_tTg1T7yA Sen skall jag betäcka henne i sommar igen. Har redan beslutat vilken hingst (hemligt). Men blir det inte honom så funderar jag på Diabeau Clinton x.
Skippy II. Vad tror ni om Diabeau?
Skall även betäcka våran arab 153cm och lurar på att lägga Diabeau på henne också. Skulle vi lägga en arabhingst på henne skall det vara en som är avlad för galopp. Så man kan starta den i framtiden eller så går vi åt att vi vill ha en ridhäst och då D är 168cm så får vi lite höjd på fölisen.

Bra val av hingst i år :-) Helt fantastisk att rida och världens snällaste. Kan vara att jag är något partisk då jag är uppfödare till den lille skiten ;-) För övrigt är han nu i frankrike där dom tror mycket på honom.
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

:):):) Okej, vad roligt! Hur stor är Jadore´s mamma och har hon gjort något? Vad jag fattade så är det många som är intresserade av den stammen utomlands och det hade varit väldigt roligt om han får vara hingst...
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

Ta det via pm eftersom det inte har att göra med tråden.

Görel - moderator
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

KL

Som det ser ut nu så betäcker jag mitt Elmshorn sto till våren.
Hon har själv tävlat upp till 1.40-klasser och rör sig väldigt bra.
Söker en hingst som är väldigt komplett. Hingsten ska ha bra gångarter, bra typ och ge storlek.

Hingstar jag funderar på är Bravour och Cohiba, om de är kvar nästa år.
Även Heartbeat. Sen gillar jag Stakkato Dream men han hade dålig dräktighet 2011 och detta året togs han ur avel pga skadat sig på bocken så vet inte om han finns tillgänglig nästa år.
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

Heartbeat kanske hade varit något för mitt sto... Lämnar han stort eller tungt?
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

De avkommorna jag har sett e. Heartbeat har varit trevliga i typen. Han är ju åt det grövre hållet så jag hade inte använt mig av honom på ett allt för grovt sto.
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

Hej

Nygammal här men jag funderar på om ni vet ngn hingst m nabab de reve i stammen? Om inte annat vad har ni för förslag på hingst till ett Maraton-Tammerfors sto?
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

kl

Jag hittade hingsten Spartacus och blev lite :love:
Kan han vara något tror ni på mina Landlords?
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

Spartacus har inte gjort något hingstprov i Tyskland utan godkändes där på prestation 2011.
Hittar att han har gjort ett 21-dagars prov i Holland som 7-åring 2010 då han blev godkänd i KWPN.

skritt 6,5
trav 7
galopp 8
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
462
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 237
Senast: Alexandra_W
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 319
Senast: athena
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 552
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp