Funderingar hingstvalstråd 2013

Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

Kl

Hur ska jag tänka kring hingstval med Diva e DeNoir-Warsteiner-Donnerhall-Pik Bube?

Jag har henne på foder och i år fick hon ett föl e Bellagio hos ägaren. Otroligt fin långbent herre.
Jag vill ha ett lättsålt föl. Fölet är till mig men endast om det blir ett sto.
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

Kl

Hur ska jag tänka kring hingstval med Diva e DeNoir-Warsteiner-Donnerhall-Pik Bube?

Jag har henne på foder och i år fick hon ett föl e Bellagio hos ägaren. Otroligt fin långbent herre.
Jag vill ha ett lättsålt föl. Fölet är till mig men endast om det blir ett sto.

Totilas :D
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

KL.
Nu kommer jag främst att försöka få mitt SWB sto utlånat men eftersom det inte råder någon brist på avelsston så spekulerar jag i andra banor.

Har lite egna funderingar kring lämpliga gångartshingstar men blir lite nyfiken på vilket hingstval ni skulle göra åt Solette ?

Solette (Sack-Solana-Flamingo)

Finns mer info om henne i tråden "presentera din dressyrhäst" sida 1 och även film&bild för er som orkar.

:)
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

De försökte betäcka med honom på fölbrunsten men det tog sig inte.
Veterinären trodde inte det var ngn fara så jag kanske ska försöka igen...

Charlottee: jag har också funderat på det! :)

KickiH: sponsrar du? ;)
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

Hade hon varit min hade jag lagt Lambourgini på henne:)

Jag såg ju henne på fölvisningen och tyckte om det jag såg.
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

Har du tittat på Don de Jeu? stod på tullstorp förra året men jag vet egentligen inte så mycket om honom..men ser härlig ut, lätt i modellen.
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

Spartacus har inte gjort något hingstprov i Tyskland utan godkändes där på prestation 2011.
Hittar att han har gjort ett 21-dagars prov i Holland som 7-åring 2010 då han blev godkänd i KWPN.

skritt 6,5
trav 7
galopp 8

Tack för infon

Söker en hopphingst, som nedärver bra typ ,storlek, gångarter, hoppteknik och stor kapacitet. En väldigt komplett hingst helt enkelt. Tips mottages gärna.
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

En fin dubbelbegåvning är holsteinerhingsten Almoretto, är godkänd i ASVH.
http://www.blup.se/sv-SE/horses/164773-almoretto
Såg honom på en hingstvisning i Helsingborg för en del år sedan och han hoppade mycket bra.De senaste åren har han omskolats till dressyrhäst och tävlas i svår klass i Tyskland, vann i december en Intermediere II klass.
Avkommeindex
Hoppning 141
Dressyr 129
Skritt 103
Trav 118
Galopp 123
Ridbarhet 129
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

Hade hon varit min hade jag lagt Lambourgini på henne:)

Jag såg ju henne på fölvisningen och tyckte om det jag såg.

Nu när jag fått två ungar undan henne efter något yngre hingstar hade det varit kul att testa något mer beprövat faktiskt! och jag ser ju gärna att avkommorna får lite vitt på sig om möjligt ;)

Kul att du gillade henne !
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

Jag är förtjust i Hampton, han kanske hade varit något? Eller Florichello ;)

Hampton vill jag minnas att jag kollat på förr men måste titta efter lite igen tror jag ?

Floricellos ungar har ju sett fina ut och jag är ju som sagt intresserad av att se årets ;) men det är en ung hingst.
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

Har du tittat på Don de Jeu? stod på tullstorp förra året men jag vet egentligen inte så mycket om honom..men ser härlig ut, lätt i modellen.

Ja honom har jag ett gott öga åt! Gillar också lättheten. Men ställer mig tveksam till temperamentet iom Jazz bakom..

11:an undan Solette är ju e. Zuidenwind (Jazz längre bak) och har det normalt sett lite hett mellan öronen och stor integritet medans 12:an efter en annan hingst är from som ett lamm. Dom är som natt och dag.

:)
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

En annan jag gillar är Sansisco, skitfin hingst som lämnar snygga kapabla avkommor! Har själv haft en kanonfin unge efter honom!
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

Hittar tyvärr ingen film på honom.

Vad tror du annars om Quintender? Några erfarenheter av honom och hans avkommor?
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

Min stora favorit är ju Sir Donnerhall.
Jag hade tyckt att det varit spännande med honom till Solette, men jag kan ju inget om halvblodsaveln. ;)
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
462
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 237
Senast: Alexandra_W
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 319
Senast: athena
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 552
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp