Funderingar hingstval 2016

Det förstår jag, men det har nog mer att göra med vilken station hingsten står vid är landet han bor i...
Ja, det var den som krånglade för u och det är samma station det handlar om, därav att jag vill veta var de har hingsten stationerad. Drar mig inte för hollandsskick annars men just det här var ingen höjdare ifjol.
Egentligen inte stationens fel utan fraktbolaget på orten som verkar tappade bakom en vagn...

Det förstår jag, men det har nog mer att göra med vilken station hingsten står vid är landet han bor i...

Som Simpan sa, när det fungerade felfritt från just Helgstrand's stall, men inte med transporten från dem i Holland så står vi över detta år. Annars är jag ett stort fan av holländare, så hollandsskick lär det bli framöver.

@WBanna Inte i år men kanske nästa eller året efter det... Tror Mira + Totilas kan ge något väldigt spännande. Men det känns som att lägger vi ut de pengarna vill vi ha hela säsongen på oss att försöka, och hon fölar relativt sent (mitten på Maj).

Som Simpan sa, när det fungerade felfritt från just Helgstrand's stall, men inte med transporten från dem i Holland så står vi över detta år. Annars är jag ett stort fan av holländare, så hollandsskick lär det bli framöver.

@WBanna Inte i år men kanske nästa eller året efter det... Tror Mira + Totilas kan ge något väldigt spännande. Men det känns som att lägger vi ut de pengarna vill vi ha hela säsongen på oss att försöka, och hon fölar relativt sent (mitten på Maj).

Vad spännande! Det finns ett sto som jag villl köpa och betäcka med honom, men måste få min nuvarande häst såld först, så det kanske blir nästa år. Hade velat att det skulle ske NU, men säsongen tickar ju på och som du skriver; man vill ju ha bra med tid på sig. Visst kostar det "bara" 2500 euro inkl moms? Det tillkommer inga avgifter på honom, eller har jag fattat fel?

Vad spännande! Det finns ett sto som jag villl köpa och betäcka med honom, men måste få min nuvarande häst såld först, så det kanske blir nästa år. Hade velat att det skulle ske NU, men säsongen tickar ju på och som du skriver; man vill ju ha bra med tid på sig. Visst kostar det "bara" 2500 euro inkl moms? Det tillkommer inga avgifter på honom, eller har jag fattat fel?

Helt ärligt är jag också brydd, vad betyder 2500,-+ inkl. moms? Väldigt förvirrande. Skicken bör gå på kring 1500:- inkl. moms och så tillkommer ju veterinär -och stationsavgift på ca. 3000:- Så jag räknar kring +/- 35000:- totalt (om priser verkligen är inkl. moms)

Helt ärligt är jag också brydd, vad betyder 2500,-+ inkl. moms? Väldigt förvirrande. Skicken bör gå på kring 1500:- inkl. moms och så tillkommer ju veterinär -och stationsavgift på ca. 3000:- Så jag räknar kring +/- 35000:- totalt (om priser verkligen är inkl. moms)

Jag tror (hoppas) att plustecknet egentligen inte ska stå där. Men visst skickar dom till vilket stuteri som helst? Bor bredvid ett stuteri och känner veterinären som de anlitar, så jag skulle helst vilja ha stoet där. Jag är jättedålig på detta, så nu blir det tusen frågor. :)

Jag tror (hoppas) att plustecknet egentligen inte ska stå där. Men visst skickar dom till vilket stuteri som helst? Bor bredvid ett stuteri och känner veterinären som de anlitar, så jag skulle helst vilja ha stoet där. Jag är jättedålig på detta, så nu blir det tusen frågor. :)

På Flyinges hingstar brukar det stå om de är reserverade till ston som semineras på Flyinge.

På Flyinges hingstar brukar det stå om de är reserverade till ston som semineras på Flyinge.

Tack! Kan inte se att det står något om detta, men ska ringa och fråga för säkerhets skull när (om) det blir aktuellt.
Vilken stambok kommer avkomman att tillhöra? Det tilltänkta stoet är hannoveranare.

Tack! Kan inte se att det står något om detta, men ska ringa och fråga för säkerhets skull när (om) det blir aktuellt.
Vilken stambok kommer avkomman att tillhöra? Det tilltänkta stoet är hannoveranare.

Det är nog inga problem att regga den som SWB ;)

Avelsexperter. Hur nära kan två hingstar ligga varandra i stamtavlan? har tittat på en hingst som har samma hingst som farmors far som mitt sto har som farfar.

Avelsexperter. Hur nära kan två hingstar ligga varandra i stamtavlan? har tittat på en hingst som har samma hingst som farmors far som mitt sto har som farfar.

En av mina uppfödningar är linjeavlad på två hingstar - den ena är farfar till pappan och farfarsfar till stoet. Den andra är morfar till stoet och farmorsfar till hingsten.

Ett annat sto har tre avkommor alla tre har samma hingst i fjärde led på både mor och fars sida. Henne kommer jag betäcka med en hingst som har den hingsten som morfar.

Ok. I mitt stos fall blir det väl som man säger 3+4 ? att samma hingst finns i tredje led hos stoet som i fjärde led hos fadern.

Letar en hingst till mitt sto e.bugatti hilltop-anart. Hon har dubbelt diplom.
Hög reslig dam på 176cm. Blir lätt nervös men otrolig inställning till att arbeta.
Har ni några tips på vad jag ska tänka på?
Första fölet.
Tittat på sebelius, dream boy m.m
Huvudet börja lätt snurra efter allt för mycket letande.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 354
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
902
Senast: inverterad
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 028
Senast: TantAgda
·
Hästvård Vi har stött på lite funderingar med vår häst. Han har varit spänd i ryggen och behandlades för detta. Veterinären var inte orolig utan...
Svar
0
· Visningar
537
Senast: slant98
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Värma spenat?
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur