Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Någon som vet något om coventry? Barnbarn till casall!
Det hoppas jag inte! Står med på hingsthållarens sida iaf.Var inte det han som dog?
Hur mycket meriter tycker ni att ett sto med halvkasst treårstest i bagaget behöver för att vara "värd" att ta föl på? Jag har ett jättetrevligt sto efter Hohenstaufen II som gjorde 3-års med 7 7 7 6 6 7. Inget vidare med andra ord. Till saken hör att hon tydligen var otroligt spänd och inte riktigt mogen för uppgiften när testet gjordes (jag köpte henne som femåring). Hennes mamma gick 150 hoppning.
Nu är hon sju år och pga skador (yttre trauma) och ryttare som helt enkelt inte är bättre (jag) har hon bara gått LB dressyr och 1 m hoppning felfritt, hoppar banor på 115 på träning och ska starta LA om nån månad. Däremot har jag fått från både B-tränare i hoppning och B-tränare i dressyr att hon är en individ med mycket kapacitet och att hon är "fantastiskt trevlig". Dressyrtränaren som själv är svårklassryttare red igenom henne får nån vecka sen och kunde rida linjer ur MsvC som ingenting. Hon öste beröm över henne och hennes grymma arbetsvilja.
Jag själv kan se ganska neutralt på min häst, tror jag. Hon inte supermoden i typen, men helt OK - väldigt fint huvud och ädel i typen. Något lågställd. Bra ben och hovar. Otroligt bra huvud i ridningen, inte alls stoig utan med på noterna. Mycket modig och vägrar aldrig. Ganska hård, men när man har henne med sig gör hon allt. Härlig galopp som alla tränare uppskattar. Väldigt bra skritt när hon slappnar av. Medioker men påverkbar trav. Bra takt. Hoppar med blandad teknik men bra inställning.
Min dröm är att ta ett föl efter en dressyrhingst som förbättrar typ och trav. Gärna en dressyrhingst som hoppar hyfsat iaf. Min fundering är att be min tränare tävla henne i nån MsvC för att få någon merit utöver lätta klasser. Vad tycker ni, när är ett sto bra nog för avel?
Hur mycket meriter tycker ni att ett sto med halvkasst treårstest i bagaget behöver för att vara "värd" att ta föl på? Jag har ett jättetrevligt sto efter Hohenstaufen II som gjorde 3-års med 7 7 7 6 6 7. Inget vidare med andra ord. Till saken hör att hon tydligen var otroligt spänd och inte riktigt mogen för uppgiften när testet gjordes (jag köpte henne som femåring). Hennes mamma gick 150 hoppning.
Nu är hon sju år och pga skador (yttre trauma) och ryttare som helt enkelt inte är bättre (jag) har hon bara gått LB dressyr och 1 m hoppning felfritt, hoppar banor på 115 på träning och ska starta LA om nån månad. Däremot har jag fått från både B-tränare i hoppning och B-tränare i dressyr att hon är en individ med mycket kapacitet och att hon är "fantastiskt trevlig". Dressyrtränaren som själv är svårklassryttare red igenom henne får nån vecka sen och kunde rida linjer ur MsvC som ingenting. Hon öste beröm över henne och hennes grymma arbetsvilja.
Jag själv kan se ganska neutralt på min häst, tror jag. Hon inte supermoden i typen, men helt OK - väldigt fint huvud och ädel i typen. Något lågställd. Bra ben och hovar. Otroligt bra huvud i ridningen, inte alls stoig utan med på noterna. Mycket modig och vägrar aldrig. Ganska hård, men när man har henne med sig gör hon allt. Härlig galopp som alla tränare uppskattar. Väldigt bra skritt när hon slappnar av. Medioker men påverkbar trav. Bra takt. Hoppar med blandad teknik men bra inställning.
Min dröm är att ta ett föl efter en dressyrhingst som förbättrar typ och trav. Gärna en dressyrhingst som hoppar hyfsat iaf. Min fundering är att be min tränare tävla henne i nån MsvC för att få någon merit utöver lätta klasser. Vad tycker ni, när är ett sto bra nog för avel?
Och jag lyckades sälja årets ofödda i magen till dito sto. Vilken tur vi måste ha haft.Men @cirkus då skulle jag inte få sålt avkommorna till mina helt ovisade och omeriterade ston?
Wow! Hur gjorde du det?Och jag lyckades sälja årets ofödda i magen till dito sto. Vilken tur vi måste ha haft.
Ren flax... Har en gammal bekant till mig som jag gav ett erbjudande när stoet konstaterades dräktig och hon nappade direkt. Skrev papper och betalade handpenning på 90 dagar. Å andra sidan lade jag ut en fråga om intresse fanns för att köpa 2017 års föl i magen om man fick vara med o välja hingst och hade flera som nappade direkt då också, har dock inte gått vidare med det sen utan får se hur jag gör. Jag tror att intresset och marknaden finns men man måste veta vad man avlar, för vem och hur man ska få ut produkten. Marknadsföring helt enkelt.Wow! Hur gjorde du det?
Så har jag gjort också, siffrorna från ett 3-årstest säger inte mig så mycket mer än dagsformen. Unghästen köpte jag i princip osedd och har inte ångrat mig en dag.Jag som har tävlat väldigt många år kan säga att jag aldrig kollat på några siffror när jag köpt unghästar. Jag har kollat stammen så jag vet att blodet finns där.
Men @cirkus då skulle jag inte få sålt avkommorna till mina helt ovisade och omeriterade ston?
Så har jag gjort också, siffrorna från ett 3-årstest säger inte mig så mycket mer än dagsformen. Unghästen köpte jag i princip osedd och har inte ångrat mig en dag.
Kan väl hålla med om de 3 första bedömningsgrupperna som du säger men mitt sto skulle aldrig få speciellt högt på typen då hon är så liten. Jag bedömer dressyrstoet hårdare när det kommer till exteriören, medan jag värderar temperament och tävlingsskalle högt hos hoppstoet.De tre första säger en hel del tycker jag. 777 är inte jättekul siffror och tveksamt om typ och ben kommer ändra sig så särskilt oavsett dagsform.
Kan väl hålla med om de 3 första bedömningsgrupperna som du säger men mitt sto skulle aldrig få speciellt högt på typen då hon är så liten. Jag bedömer dressyrstoet hårdare när det kommer till exteriören, medan jag värderar temperament och tävlingsskalle högt hos hoppstoet.