Funderingar hingstval 2016

Jag kan inte bestämma mig angående två av mina damer.
Ett D-daysto som kommer ut stofamilj 46 med idel hopphästar. Hon har Swift som morfar. Hade tänkt testa med luxus eftersom han är en väldigt trevlig allroundhingst men jag borde kanske lägga en ren hopphingst på henne? Hon fick ett fantastiskt föl efter RHC förra året men tyvärr dog han. Kanske försöka igen?

Andra är ett fullblodssto efter Bosuns Watch. Inriktad fälttävlansavel. Hade egentligen tänkt låna ut henne men hon ger så fina föl att jag inte riktigt kan låta bli. Hon är mycket högställd. Kanske RHC på henne också?
Förslag? Gärna säljbara avkommor. :D

Om du vill ha avkommor som är lättsålda men ändå inte använda några av giganterna som tex Cornet Obolensky, Kannan, Casall så hade jag rekommenderat några av deras söner.
Jag gillar Diamant de Semilly blodet och både Diarado och Favorit Ask är två kanon hingstar där avkommorna säljer sig själv. De har ju även godkända söner båda två som finns tillgängliga i Sverige som är väldigt intressanta om man vill ha ett billigare allternativ. Diatendro (Diarado-Contendro l ) är en av mina kandidater i år.

Annars har du Casallco en mycket lovande hingst med fantastisk stam (Casall-Contender-Carthago)

Sen är även Heartbeat avkommor eftertraktade och jag har en känsla att Heartbeat blir Sveriges nästa Cardento, en hingst som kommer lämna stora avtryck i svensk avel.

Om du vill ha avkommor som är lättsålda men ändå inte använda några av giganterna som tex Cornet Obolensky, Kannan, Casall så hade jag rekommenderat några av deras söner.
Jag gillar Diamant de Semilly blodet och både Diarado och Favorit Ask är två kanon hingstar där avkommorna säljer sig själv. De har ju även godkända söner båda två som finns tillgängliga i Sverige som är väldigt intressanta om man vill ha ett billigare allternativ. Diatendro (Diarado-Contendro l ) är en av mina kandidater i år.

Annars har du Casallco en mycket lovande hingst med fantastisk stam (Casall-Contender-Carthago)

Sen är även Heartbeat avkommor eftertraktade och jag har en känsla att Heartbeat blir Sveriges nästa Cardento, en hingst som kommer lämna stora avtryck i svensk avel.
Tack för massor av förslag! Kul. Jag har funderat på casallco. Får kolla vidare på de du nämnde!

Andra är ett fullblodssto efter Bosuns Watch. Inriktad fälttävlansavel. Hade egentligen tänkt låna ut henne men hon ger så fina föl att jag inte riktigt kan låta bli. Hon är mycket högställd. Kanske RHC på henne också?
Förslag? Gärna säljbara avkommor. :D

Till det stoet hade det varit spännande med Heraldik xx-blod tex Araldik

Kollade upp Araldik i går, vilken himla fin hingst! Tyckte han såg lite tråkig ut i början på videon, men så började han galoppera, och sedan hoppa..... Wow! :love: :love: :love:
Någon som sett några avkommor efter honom?

@Narcissa - om fullblodets avkomma ska säljast som ft-häst, så skulle jag leta hingstar som även lämnar bra gångarter, inte bara bra hoppning. :)
Mod är oerhört viktigt med, och den får inte vara för försiktig, men hellre hoppa lite energisnålt jmf med en ren hopphäst.

Jag vill ha Araldik! Men var i hela friden får man tag i semin!? Jag har bara lämnat sto på den station där hingsten står eller står nära.
Vilka förbund kan man regga i? Vill gärna regga swb.

Araldik har jag följt i några år. Helt fantastisk. Det finns en annan Heraldik-son som enligt rykte ska tas in av en svenska detta år. Det är H-Ekwador. Han har gått GP dressyr men stammen säger hoppning
(Heraldik-Corofino-Landgraf)
Vill man ha Heraldik-blod finns ju också Herald hos VDL, som gått högsta klasserna i hoppning.

Och alla som använder Heraldik-blod blir jag avundsjuk på :D

Annars till fullblodet hade jag kollat på Aerline H, bra gång och mycket bra ridbarhet. Canterbury också, finns en efterfrågan på fälttävlanshästar efter Canterbury från olika länder.

Araldik har jag följt i några år. Helt fantastisk. Det finns en annan Heraldik-son som enligt rykte ska tas in av en svenska detta år. Det är H-Ekwador. Han har gått GP dressyr men stammen säger hoppning
(Heraldik-Corofino-Landgraf)
Vill man ha Heraldik-blod finns ju också Herald hos VDL, som gått högsta klasserna i hoppning.

Och alla som använder Heraldik-blod blir jag avundsjuk på :D

Annars till fullblodet hade jag kollat på Aerline H, bra gång och mycket bra ridbarhet. Canterbury också, finns en efterfrågan på fälttävlanshästar efter Canterbury från olika länder.
Tusen tack för tips!

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 354
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
902
Senast: inverterad
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 028
Senast: TantAgda
·
Hästvård Vi har stött på lite funderingar med vår häst. Han har varit spänd i ryggen och behandlades för detta. Veterinären var inte orolig utan...
Svar
0
· Visningar
537
Senast: slant98
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Gravid som "äldre"

Hund, Katt, Andra Djur