Funderingar hingstval 2016

Ok, jag har lyckats få prisuppgift efter lite tjat men i övrigt går det rätt trögt.

Ja, lite frustrerande när det inte finns några officiella uppgifter att hitta någonstans... Men stoet jag funderar på honom till ska först gå sitt 3-årstest 22 maj innan det ev blir seminering så är egentligen inte så bråttom för min del :p

Man kan ju inte beskylla dem för att marknadsföra honom speciellt bra. Hade jag inte sett honom på bruksprovet hade jag knappt vetat om att han fanns. Superdålig info på hemsidan, finns ingen film annat än små korta snuttar på insta, ligger inte på språngrulla, tröga på att svara...
Kommer han ens att lösa svensk licens eller är det ettsto som gäller?

Suck! Har tänkt att använda honom men men blir ju lite trött på att behöva jaga. Stationerna öppnar om några dagar, det minsta man kan begära är väl att kunna få fram info om en svenskstationerad hingst så att man kan bestämma sig i nån sorts tid?

Jag gillar ju hingsten jättemkt men det är just sånt här som gör att man blir lite tveksam, om de är svåra att få tag i nu så undrar man ju hur det kommer att fungera med skick osv...

Man kan ju inte beskylla dem för att marknadsföra honom speciellt bra. Hade jag inte sett honom på bruksprovet hade jag knappt vetat om att han fanns. Superdålig info på hemsidan, finns ingen film annat än små korta snuttar på insta, ligger inte på språngrulla, tröga på att svara...
Kommer han ens att lösa svensk licens eller är det ettsto som gäller?

Suck! Har tänkt att använda honom men men blir ju lite trött på att behöva jaga. Stationerna öppnar om några dagar, det minsta man kan begära är väl att kunna få fram info om en svenskstationerad hingst så att man kan bestämma sig i nån sorts tid?
Jag skickade meddelande på Facebook o fick svar snabbt. Han ska stå i Sverige hos dem.
Jag har lite filmklipp på youtube på honom om du söker där (skriver ifrån telefonen så är besvärligt att få in nu för mig).
jag har även sett något klipp ifrån helgestrand visningen, borde komma mer därifrån förhoppningsvis...

Jag skickade meddelande på Facebook o fick svar snabbt. Han ska stå i Sverige hos dem.
Jag har lite filmklipp på youtube på honom om du söker där (skriver ifrån telefonen så är besvärligt att få in nu för mig).
jag har även sett något klipp ifrån helgestrand visningen, borde komma mer därifrån förhoppningsvis...

Mig har de iaf varit tröga att svara. Småklipp hittar jag också, från fölvisning, flyinge och Helgstrand plus att jag såg Helgstrands visning. Det är dock inte mkt som kommer från gunnarlunda själva utöver några superkorta klipp, ffa på instagram.
Jag är inte jättenöjd med 5-sekundersklipp och Helgstrands visning går inte att se igen om man inte är medlem på clipmyhorse.
Hingstägaren är faktiskt skitdålig på att marknadsföra sin hingst.

Pris, mer bilder och film borde väl ligga lättillgängligt på hemsidan, man ska inte behöva vara detektiv och googlehäxa för att hitta info.

Vad tycker ni om Mr Vain GJ? jag tycker han ser trevlig ut på filmen som finns på språngrulla, men funderar på om han har ovanligt långa bakben? eller skank,? eller är det bara de vita benskydden som gör det kanske?

@simpan @Gabby_Ossi Jag tycker likadant. Men jag har fått svaret om ordinarie betäckningslicens och 2000+7000.

Jag har också uttryckligen sagt att stoet kommer stå på station den 18:e, möjligtvis med ägg och undrar därför om de är redo att skicka då - Inte ett knyst efter det.

Jättetråkigt om något så simpelt som detta skulle göra att hingsten floppar i aveln.

@Narcissa - jag skulle kika på Fetcher till xx-stoet, han är ju visserligen rätt rejäl själv men min (med urgammalt svenskt möderne) är väldigt lätt och modern.
Hoppar riktigt bra och rör sig väldigt trevligt och med kanonskalle.
@Görel kan intyga att han har en riktigt fin typ. ;)

Vad tycker ni om Mr Vain GJ? jag tycker han ser trevlig ut på filmen som finns på språngrulla, men funderar på om han har ovanligt långa bakben? eller skank,? eller är det bara de vita benskydden som gör det kanske?

Han är jättefin! Bra gångarter och bra hoppning.
Jag minns inte att jag tyckte han hade särskilt långa bakben.

Jag kan inte bestämma mig angående två av mina damer.
Ett D-daysto som kommer ut stofamilj 46 med idel hopphästar. Hon har Swift som morfar. Hade tänkt testa med luxus eftersom han är en väldigt trevlig allroundhingst men jag borde kanske lägga en ren hopphingst på henne? Hon fick ett fantastiskt föl efter RHC förra året men tyvärr dog han. Kanske försöka igen?

Andra är ett fullblodssto efter Bosuns Watch. Inriktad fälttävlansavel. Hade egentligen tänkt låna ut henne men hon ger så fina föl att jag inte riktigt kan låta bli. Hon är mycket högställd. Kanske RHC på henne också?
Förslag? Gärna säljbara avkommor. :D

Jag hade kikat på Gisbourne VDL till fullblodsstoet! Såg honom på Strömsholm i helgen och gillade det jag såg:) Han rör sig riktigt bra för att vara hopphingst och verkar ha bra skalle! Mr Blue-blod är väl dessutom inne nu så det borde väl kunna vara attraktivt på marknaden:)

Kul att ni så gärna delar med er av era erfarenheter och favohingstar!

-Själv sitter jag i samma båt att välja hingst!
Har ett sto e: Waterford eu: Consul, svart och rör sig väldigt bra, stabil i sinnet men har nerv. Har en halvbror e: Acord II som går svår hoppning 1.60m. Har henne i Tyskland så har fri tillgång till ALLA hingstar :)
- Vill ha en lättare front och mer galopp.
Har några på favosar jag funderar på, vad tror ni skulle funka på henne?
De jag funderar på är:
Dream Boy
Totilas
Negro

Eftersom brorsan är så grym och hon själv hoppade bra så funderar jag även på lite hopphingstar: -Cornet Ob. - Colman - Escudo II - Acord II

Vad tror NI ?? :)

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 354
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
902
Senast: inverterad
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 028
Senast: TantAgda
·
Hästvård Vi har stött på lite funderingar med vår häst. Han har varit spänd i ryggen och behandlades för detta. Veterinären var inte orolig utan...
Svar
0
· Visningar
537
Senast: slant98
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka