fundering..

appilif

Trådstartare
När jag är ute med min chihuahua på 3 år så skäller hon något förskräckligt på andra hundar , men när jag går med henne på långpromenader så går det jättebra , iallafall när vi väl har gått en bit..

En hundtränare kände på hennes knän och sa att det kunde bero på dom.

Är det någon som vet om man ska kontakta veterinär då eller kanske till och med vart med om något liknande?

Tacksam för svar!! :)

Sv: fundering..

Nar hon har gatt en bit harhon gjort av med den varsta energin. Kanske lite understimulans inblandat...

Om man misstänker något sådant kan det ju vara värt en sväng till veterinären, jag vill i alla fall alltid försäkra mig om att min hund är fysiskt frisk så jag vet att jag kan utesluta smärta som orsak till hennes beteenden som jag inte önskar ha... Men det låter inte konstigt att det kan ha med exaltering att göra om hon skäller i början av promenaden. Du kan ju pröva att te.x bära henne över asfalt och låta henne gå mer på gräs då det ska vara mest skonsamt.. Själv kan jag få nackspärr och ont i knäna av att gå för länge på platta underlag, te.x. Men att det skulle orsaka en hund att skälla låter underligt!

Det låter i mina öron underligt att hon skulle skälla på andra hundar för att hon har ont i knäna? Nej, ja tror också på understimulering i första hand, eller att hon känner sig osäker.

Kolla absolut med veterinären om du känner dig osäker, det är aldrig fel att göra en hälsokoll.

Hur som helst skulle jag vilja tipsa om skvaller-träning. Du lär helt enkelt hunden att "skvallra" till dig så fort hon ser nåt spännande/skrämmande/etc. Googla så hittar du säkert bra tips, skicka ett PM annars :)
Det har gjort underverk med min lilla hund som skäller på och jagar bilar!

Senast ändrad:

Hon som sa att det kunde vara knäna sa att det kunde va som att vi har migrän och vill att alla ska hålla sig borta. Sen med understimulering så är ju fortfarande problemet när jag går långpromenader så är den första km ellerl liknande svår och sen går det bra , men sen så tar min mamma med henne på morgonen och då går bara hon och då går det bra..skulle det kunna va att hon vill skydda flocken? ska prova skvallerträning men det är krångligt med tre hundar haha..

Vad är det för märklig hundtränare? Är denne även veterinär, eller hundfysioterapeut?
Skvallerträning tränar du naturligtvis med en hund i taget, alla hundar behöver ensamtid med sin förare/ägare + mental stimulans, inte bara promenader.

KL

I min värld är det inte märkligt att en hund visar aggressiva beteenden pga smärta. Jag hade kollat med en vet, det skadar inte.

Min gamle lapske gjorde förfärliga utfall ett tag, jag tog honom till vet som hittade ett allvarligt fel i ryggen. Han fick då Ortodon som är muskelavslappnande och var som en helt annan hund så länge det verkade i kroppen.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 717
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 820
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Har en Sankt Bernhard på ca 3,5 år. Han är rätt stökig av sig och har varit det mer eller mindre hela sitt liv men nu senaste...
Svar
14
· Visningar
1 845
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
846
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka