funderar på att så småningom betäcka mitt travar-varmblodssto

Sv: funderar på att så småningom betäcka mitt travar-varmblodssto

Jag tycker det är jättebra att ni "lägger er i" för då kan vi som just nu inte avlar och därför inte håller järnkoll på reglerna få en snabb uppdatering utan att anstränga oss med att söka informationen. :idea:

som sagt.. jättebra att du/ni "lägger er i" så att man som ej-travar-avel-kunnig också kan förstå hur det ligger till. :)

Det var väl annons utlagd på Comets Tail hans betäckningstillstånd är väl inte bortaget ännu.
Annars har jag en mörk hingst His Majesty likväl Medowbranch Lucky som också är rätt mörk prisvärda hingstar.
Lycka till med ditt val!

Och var skulle man boka His MAjesty?
Har kollat överallt efter honom eftersom vår fina märr efter honom avlivads pga skada i somras och jag skulle gärna betäcka min andra märr med honom.

Hon var efter Diamant Hammering tyvärr kom hon aldrig till start och premien missade hon pga att jag missade de nya tiderna, trodde jag hade till december på mig:angel:
Men kanonfin var hon korrekt och snygg modell brun med ett vitt framben ett vitt bakben och bläs

Det är ju inte så långt att åka heller vi bor i Färgelanda.
Ska tänka på det så hör jag av mig, hoppas han når upp bra , märrn är 168+ hög:angel:

Det är ju inte så långt att åka heller vi bor i Färgelanda.
Ska tänka på det så hör jag av mig, hoppas han når upp bra , märrn är 168+ hög:angel:

Det är inga bekymmer han tar na i nedförsbacken hihihi..

Nu kan glömma Comets Tail,han har blivit av med tillståndet pga. för dålig förvärvning :angel: .

Nu är du ute och cyklar, Comets Tail är kvar i stamboken 1A

Han är inte kasserad då hingstar numera inte blir kasserade men han har fått C. Det kan du se på travsport.se under fliken avkommor. Har de fått C får inte avkomorna registreras i 1A längre men ingen hindras från att använda honom.

De får visst registreras i 1A

Ingen....det kanske var dumt av mig att "lägga mig i" tråden, men jag blev så snopen när jag läste att han blivit "av med tillståndet".

de får visst reg i 1A!!!

Hej! Med detta fint stammade sto tycker jag verkligen att du ska betäcka med en varmblodshingst och att avkomman ska provas för trav. En inte så stor hingst, mörk men kanske inte riktigt svart är Mahktoub Jet, han ser ut som en mindre fullblodshingst tycker jag. Han har dessutom lite inslag av franskt blod i stammen. Han kostar 2000+14000 moms tillkommer, det är första året han är i avel. Han passar blodsmässigt tycker jag, här finns teststamtavla http://www.blodbanken.nu/servlet/Ge...Shewiththestar&test=S%F6k&lang=swe&breed=warm Jag har för mig att ditt stos mor var svensk rekordhållare för tvååriga ston en gång i tiden. Comets Tail tycker jag lämnar små fina hästar, han har förvisso hög startprocent, men det är inte så många av hans avkommor som visar så mycket vinnarvilja tyvärr, men ska du ha en häst för distans spelar ju inte det någon roll. För ridbarheten hos travare brukar det vara bra med mycket franskt blod. Ditt stos avkommor skulle säkert gå ganska bra att sälja som ettåringar för trav om de har rätt far. LYCKA TILL MED DITT HINGSTVAL:banana:

Mahktoub Jet är väl ingen "lätt" häst i psyket precis...en sån skulle jag inte våga betäcka med förräns man ser hur avkommorna blir

:rofl: :D :rofl: .
För övrigt så kan Adams Hall vara ett bra tips!

jag tror att han skulle väl visas på avelsvärderingen på axevalla nu, så dom har väl inte satt nåt pris än eftersom dom inte vet om han kommer bli godkänd för 1A

Jag ringde och kollade.35 000,under förutsättning han blir godkänd.Dyrare än vad jag hade hoppas på.

Jag vet inte,men de sa att han nog kommer finnas med fryst i Danmark i år om han skulle underkännas.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 687
Hästmänniskan Hej! Måste få ventilera mig lite och hoppas på att få lite kloka ord. De senaste åren har varit kaos för mig både jobb och hästar. Har...
Svar
18
· Visningar
2 665
Senast: Ajda
·
Avel Tänkte betäcka mitt irländska sto till våren, hon är född 2011 och tanken är att ta ett föl nu, rida vidare på henne och sen avla lite...
Svar
16
· Visningar
4 001
Senast: Novali01
·
Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 804
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar