FULLT med flugor, vad göra?

Fast alltså nej. De skitar ned något grymt och så kul är det inte med svartprickiga tak och lister :yuck: Helt vidriga när man ska sova så nej, bara nej nej nej. Det går inte att ignorera sådana odjur.
Mamma berättade för ett antal år sedan att något killade henne mellan tuttarna när hon skulle sova. När hon skulle försöka få bort det började det surra som attan :D en fluga såklart. Annars tycker jag att det är äckligaste när de små rackarna sitter i taket ovanför grytorna och ramlar ner i maten :yuck:

Mamma berättade för ett antal år sedan att något killade henne mellan tuttarna när hon skulle sova. När hon skulle försöka få bort det började det surra som attan :D en fluga såklart. Annars tycker jag att det är äckligaste när de små rackarna sitter i taket ovanför grytorna och ramlar ner i maten :yuck:

i maten? :yuck::arghh::wtf: Jag skulle borja anvanda lock. Alltid.

Apropå flugor. Jag skrev ett inlägg på fb för inte alls länge sen om det :p

:
Alltså, ibland HÄNDER det ju saker som man inte vill ska hända eller är meningen liksom.

Men när tösen hittar en död fluga i sin middag på tallriken när hon äter och säger till mig "Du kunde ju ha sagt något", som att jag med flit serverade döda flugor till middag så kan jag bara inte hålla mig från skratt hur äckligt det än är :laugh: :laugh: :laugh:
Hur fan skulle jag veta att den låg där O_o

Flugor är så jäkla äckliga :wtf:

Vi har i perioder väldigt mycket flugor.

Jag trodde att det var för att vi flyttat ut på landet men, som någon skrev, det beror onekligen på att det är ett gammalt trähus.
Vi har fått rådet att inte ha dörren öppen på sommaren (jag hatar att ha stängt) och det har hjälpt massor. Dörren är på den sidan som sista solen på hösten värmer och där sitter de i horder.
Men, vi har det som allra, allra värst på hösten och vintern. Det är då de kryper längre och längre in i huset och kommer ut i sovrummet, precis under taket.

I sovrummet har vi el-grillen och i resten av huset har vi flugpapper. Så länge dörren hålls stängd så fungerar det någorlunda bra.

Apropå flugor. Jag skrev ett inlägg på fb för inte alls länge sen om det :p

:
Alltså, ibland HÄNDER det ju saker som man inte vill ska hända eller är meningen liksom.

Men när tösen hittar en död fluga i sin middag på tallriken när hon äter och säger till mig "Du kunde ju ha sagt något", som att jag med flit serverade döda flugor till middag så kan jag bara inte hålla mig från skratt hur äckligt det än är :laugh: :laugh: :laugh:
Hur fan skulle jag veta att den låg där O_o

Flugor är så jäkla äckliga :wtf:
Men O_o mammor vet ju allt vet du väl :cautious:

:p :love:

Jag älskar de "klisterlapparna" man sätter på fönstrena - har det i alla mina fönster och där fastnar nästan alla flugor - finns att köpa i de flesta mataffärer, några små envisa håller sig undan och de slår jag ihjäl med flugsmällan. vi har oftast dörrarna och fönstrena öppna på sommaren. se till att det inte står odiskad disk framme osv - det drar flugor.

-
500356422_1.jpg

I stallet dar jag har Michico var det sa fruktat mycket flugor forra sommaren. Eller rattare sagt, runt stallet. I sjalva stallet var det uthardligt for de har flug spray (om an inte sa effektivt som radar) men det kom in massor med flugor aven om man skyndade sig stanga bildorren efter sig nar man var dar.
I ar anvander hon ett medel som hastarna ater och som gor att fluglarver inte utvecklars till flugor. Jag anvande det pa min farm i South Carolina ocksa och det gor underverk. Det finns inte en fluga nagonstans pa hennes gard nu. Helt otroligt effektivt.

Men om inga flugor finns försvinner maten för många djur, till exempel fåglar. Det är ett problem.

Ta en plastpåse, ala fruktpåse, fyll med en tredjedel vatten och häng upp i taket där det behövs, dörrkarmar, i mitten av rum etc.

Jag VET att det låter sjukt men både jag och mor testade nu på sommaren och av 50 flugor försvann alla utom 5.
Finns inget all förlora på att testa :up:

Varför det fungerar förstår jag inte :confused:

Ta en plastpåse, ala fruktpåse, fyll med en tredjedel vatten och häng upp i taket där det behövs, dörrkarmar, i mitten av rum etc.

Jag VET att det låter sjukt men både jag och mor testade nu på sommaren och av 50 flugor försvann alla utom 5.
Finns inget all förlora på att testa :up:

Varför det fungerar förstår jag inte :confused:

Men vad händer då? Drunknar de eller flyr de fältet? Knyter man påsarna, eller vad?

Den från Biltema är iallafall är grymt effektiv tycker jag, tar även bananflugor. Har både i stallcaféet och hemma.
Man lär sig leva med ljudet (och lukten) som uppstår när något flygfä råkar komma för nära :angel:
2000031438

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 388
Samhälle Vår befolkning blir allt äldre, och friskare, vilket är väldigt roligt! Samtidigt fyller vi inte på i samma utsträckning som tidigare...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
6 660
Senast: EZMK
·
Katthälsa Min snart 12-åriga siames fick sin första Solensiaspruta igår, för att han ogärna hoppar upp i säng, soffa och på stolar. Han har inte...
Svar
3
· Visningar
370
Senast: sthu
·
Kläder & Bli fin Inspirerad av tråden om sportbh för stor byst, hoppas jag att någon sitter på ett bra tips om en sportbh med spänne i ryggen. Jag är...
2
Svar
31
· Visningar
1 320
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar