FULLT med flugor, vad göra?

silverblom

Trådstartare
Vi har FULLT med flugor i huset? Vad gör man? Har ni några bra tips?
Fler som har samma problem?

Man kan ju slå med flugsmällare men det blir ju märken på vita tak o vita väggar...

När jag bodde på landet och flugorna invaderat så tog jag ibland Radar och sprayade i hela huset. Man får gå ut ett tag såklart så man inte andas in skiten men flugorna ligger på golvet sen iaf..

Annars får man se till att de inte tar sig in.

Elektrisk flugdödare. Typ en sådan här https://www.teknikmagasinet.se/produkter/hem-o-hushall/insektsskydd/elektrisk-myggfalla finns lite olika typer. Inte så kul att ha i köket kanske men det räcker att ha på den några timmar då och då bara.

Om den funkar i Sverige ar det tydligen skillnad pa Svenska och Amerikanska flugor. I alla fall "Floridianska":p ... Jag hade flera stycken, och visst fanns det nagra flugor i den nar jag kollade, men inte sa det marktes i mangden runt omkring.:cautious:

Om den funkar i Sverige ar det tydligen skillnad pa Svenska och Amerikanska flugor. I alla fall "Floridianska":p ... Jag hade flera stycken, och visst fanns det nagra flugor i den nar jag kollade, men inte sa det marktes i mangden runt omkring.:cautious:
De fungerar absolut bäst när det är halvskumt. Efter några timmar finns inte en fluga kvar :up: Ni kanske har det för ljust :p

Här kommer flugorna in på hösten när det blir kulet ute oc h är varmt och skönt inne. Samt om majg lagar mycket mat.

Jag dammsuger, smäller och svär. När jag blir desperat gör jag som @MiniLi och sprejar Radar.

Det gjorde grannen också. När hon kom in efter ett par timmar så funderade hon på varför det var så tyst. Och kom på att hon glömt ta med fågelburen ut. Fågeln var tyst i flera dagar. Stackarn.

I bilen är Radar det enda som funkar. Det går inte att smälla flugor i en bil. Så Radar och sedan dammsugning är det enda som fungerar.
(stadsbor kan upplysas om att ifall man är på en kogård eller nära en gödselstack så vill det gärna komma in flugor i bilen. Många flugor ;)).

Här blir jag invaderad varenda sommar. Kan bero på valpar inomhus och kossor utomhus. Det enda som hjälper här är flugpapper, flugsmälla och draperi framför köksdörren. Gäller bara att se upp för flugpappret då taket är lågt och det är lätt hänt att en fastnar i eländet :)

Flugfångare av modellen "Flycity" utomhus givetvis, på tillräckligt avstånd från huset så man inte störs av stanken. Sätt några runt hela huset och särskilt mellan huset och där man förmodar de kommer ifrån.
Går bra att göra själv och varianterna är många.

Elektrisk och släpp ut större grupper när de sitter på fönstret. Usch vad jag hatar att se de små liven kämpa när de har fastnat i flugpapper :cry:

Det går inte att smälla flugor i en bil. Så Radar och sedan dammsugning är det enda som fungerar.
(stadsbor kan upplysas om att ifall man är på en kogård eller nära en gödselstack så vill det gärna komma in flugor i bilen. Många flugor ;)).

...och flugor har en tendens att överleva väldigt länge i en bil om man inte lyckas vifta ut dem.... :cautious::meh:

Här kommer flugorna in på hösten när det blir kulet ute oc h är varmt och skönt inne. Samt om majg lagar mycket mat.

Jag dammsuger, smäller och svär. När jag blir desperat gör jag som @MiniLi och sprejar Radar.

Det gjorde grannen också. När hon kom in efter ett par timmar så funderade hon på varför det var så tyst. Och kom på att hon glömt ta med fågelburen ut. Fågeln var tyst i flera dagar. Stackarn.

I bilen är Radar det enda som funkar. Det går inte att smälla flugor i en bil. Så Radar och sedan dammsugning är det enda som fungerar.
Har haft en BC som snappade dom i luften, svårt o missa då vi hade mjölkgård.

Bor man i en träkåk pålandet får man nog räkna med att spyflugorna kryper in för vintern
Har skurit till glaskivor som jag ställer i fönstren Lika breda som fönstergglasen mev bara ca 10 cm höga. Trycks fast med självklistrande gummi mot fönsterglaset.
Dessa glas har jag preparetat (nytt varje år) med en pesticid som tar död på flugor m.m.
Brukar vara lagom att ställa fram dem så här års och ngn månad framåt.
Sedan får man damsuga bort liken

I stallet dar jag har Michico var det sa fruktat mycket flugor forra sommaren. Eller rattare sagt, runt stallet. I sjalva stallet var det uthardligt for de har flug spray (om an inte sa effektivt som radar) men det kom in massor med flugor aven om man skyndade sig stanga bildorren efter sig nar man var dar.
I ar anvander hon ett medel som hastarna ater och som gor att fluglarver inte utvecklars till flugor. Jag anvande det pa min farm i South Carolina ocksa och det gor underverk. Det finns inte en fluga nagonstans pa hennes gard nu. Helt otroligt effektivt.

I stallet dar jag har Michico var det sa fruktat mycket flugor forra sommaren. Eller rattare sagt, runt stallet. I sjalva stallet var det uthardligt for de har flug spray (om an inte sa effektivt som radar) men det kom in massor med flugor aven om man skyndade sig stanga bildorren efter sig nar man var dar.
I ar anvander hon ett medel som hastarna ater och som gor att fluglarver inte utvecklars till flugor. Jag anvande det pa min farm i South Carolina ocksa och det gor underverk. Det finns inte en fluga nagonstans pa hennes gard nu. Helt otroligt effektivt.
Du får börja exportera det hit.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 388
Samhälle Vår befolkning blir allt äldre, och friskare, vilket är väldigt roligt! Samtidigt fyller vi inte på i samma utsträckning som tidigare...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
6 660
Senast: EZMK
·
Katthälsa Min snart 12-åriga siames fick sin första Solensiaspruta igår, för att han ogärna hoppar upp i säng, soffa och på stolar. Han har inte...
Svar
3
· Visningar
370
Senast: sthu
·
Kläder & Bli fin Inspirerad av tråden om sportbh för stor byst, hoppas jag att någon sitter på ett bra tips om en sportbh med spänne i ryggen. Jag är...
2
Svar
31
· Visningar
1 320
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar