Fullblodshingsten Inheritance

Sv: Fullblodshingsten Inheritance

Jag har träffat flera avkommor då han står utanför Örebro. Mycket trevliga hästar var det, ettåringar vid tillfället.

Ja men han stod utanför Örebro då ;) Jag har inte sån koll då jag är inne på halvblod jag *s*

Då är jag med, blev lite förvirrad för att inte tala om förvånad att han fortfarande stod upp :rofl:

I övrigt en hingst med en bitvis intressant härstamning, ridsportmässigt.

Jag har ett sto efter honom så jag vill gärna veta mer om honom också!

Jag vet ingenting om honom annat än att han har en skapligt trevlig härstamning om man t.ex skulle vilja använda en dotter till honom i ridsportavel.

Vad i stammen är det som är bra för ridhästavel? Mitt sto har två avkommor och ska betäckas i år igen med halvblodshingst. Jag tycker själv att hon har bra typ för halvblodsavel men det är alltid kul att veta mer om härstamningen och vad andra tycker!

nu hittade jag den här tråden precis när jag ska gå från jobbet *morr* men jag har hanterat två av hans avkommor en hel del och lovar att berätta mer....imorgon ;) :angel:

hej oj jag glömde :angel: :o

Jag har som sagt hanterat två st e. Inheritance ganska mkt.
dessa;
http://www.galoppsport.se/shestinfo?kommando=visaHerstamning&hestId=309986

Ett smäckert, läckert sto med MYCKET humör!!! :devil:
hon gjorde bland de snabbaste träningstiderna på Täby, men sprang bara bra i lopp när hon var på humör :angel: ....
Hon sparkade mkt i väggarna och blev lätt rastlös.
Nu står hon inte i träning längre utan ska nog hoppas lite o sen gå till avel, vad jag förstått.
Hon visade gärna upp sig och trippade runt.
Kuriosa; hon har bäldigt låååånga öron :rofl:

o så har vi min första passhäst;
http://www.galoppsport.se/shestinfo?kommando=visaHerstamning&hestId=326197

Snygg, söt och trevlig kille, som kunde vara lite klumpig och trampade sig titt som tätt.
Han var en kämpe som alltid gjorde sitt bästa och ett eller ett par år kandiderade för titeln "årets kämpe" ( vilket innebär att den av alla galoppörer som slagit flest hästar under ett år vinner)
han hade ett hjärta av guld och var verkligen en liten kelgris.
Älskade att bli kliad i ljumskarna :love:

Till utseendet var han högbent och hade vackert steg.
Snäll att hantera men kunde också bli trippig och ville gärna visa upp sig.

Båda två fick ledas, eller gå med ledponny till start, då de inte KUNDE cantra till start... ( lite för taggade)

Tack så mkt! Rolig info! Passar in en del på den häst i stallet som är efter Inheritance..

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 511
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: Piaff
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 669
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 745
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka