Fullblodshingst.

P

pott

Jag tänkte skicka mitt fullblods sto på betäckning igen - strax efter hon fått sitt föl i april. I och med att fölet måste med, så undrar jag om nån kan ge exempel på en fin, välstammad fullblodshingst inom Värmland?! (Gärna duktig i dressyr-Dock inget krav.)

Sv: Fullblodshingst.

Jag borde egentligen inte svara alls eftersom jag inte är insatt i fullblodsaveln. Men, eftersom du frågar efter just en fullblodshingst så antar jag att du menar en galopphingst och inte en hingst som är godkänd inom halvblodsaveln? Du vill kunna registrera avkomman som en galopphäst?
I sådana fall gissar jag att det är svårt att hitta något i Värmland då de hingstarna oftast står nära galoppbanorna, dvs Malmö och Stockholm.
Kan du välja en hingst godkänd inom halvblodsaveln spelar det ju ingen roll var den står - då kan du välja semin och ta närmsta seminstation (de flesta xx-hingstar inom hbl-aveln står på semin).
xx-hingstar inom hbl-aveln som ger goda(?) gångarter är möjligtvis Eighty Eight Keys, Stravinsky, Kanudos och fuxhingsten som Tullstorp hade men är såld nu (glömt namnet).
Andra kan säkert komma på fler xx-hingstar.

Sv: Fullblodshingst.

Jag gillar 88, har mycket bra gångarter för att vara fullblod, kolla in www.flyinge.se. Men om du är intresserad av dressyr, varför ska det tvunget vara en fullblodshingst??

Liknande trådar

Avel Ser ofta i annonser för ston att hon är en bra mamma, om hon fått föl. Vad betyder det egentligen? Hur är man en bra mamma-häst? Hur är...
Svar
8
· Visningar
1 523
Senast: Habina
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 783
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 524
Senast: Mia_R
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka