Grandezza
Trådstartare
Sv: Fullblodshingst till HOPP-avel?
Jag vill gärna se dina hästar!! Mitt sto är e.Grannus-Carprilli-Aktuell, har sett bilder och filmer på de 2 första, men har inte hittat något om Aktuell än
Hon är inte liten någonstans, ca 170cm, grov överallt, en som skulle titta på en ponny jag hade, trodde hon var en hingst... (rejäl överlinje!)
Mitt sto är väldigt grovt, e. Turban Rose-Midas (Maximus) som båda är rejäla herrar, en gång när jag var hos vet. för dräktighetskoll frågade en man om det var en Clydesdale... I tredje led har hon visserligen fullblod, Steinpilz xx, som dock var ett rejält fullblod.
Bilder på Empireavkomman och stoet finns på min hemsida om du vill se dem, men avkomman måste ha förädlats av hingsten.
På Penarpsgårdens hemsida står följande om hans första fölårgång i Holland "För Empires del, 13 föl, lät resultatet ( fritt översatt från holländska) så här: Empire visade en jämn, korrekt och välutvecklad avkommegrupp.
De har långa halsar, välliggande bogar och en harmonisk överlinje. Manken är välplacerad och av god längd. Bakpartiet är välmusklat. Skritten är energisk och god, traven elastisk med bra räckvidd, galoppen flexibel och lätt och de faller lätt in i denna gångart."
Jag vill gärna se dina hästar!! Mitt sto är e.Grannus-Carprilli-Aktuell, har sett bilder och filmer på de 2 första, men har inte hittat något om Aktuell än
Hon är inte liten någonstans, ca 170cm, grov överallt, en som skulle titta på en ponny jag hade, trodde hon var en hingst... (rejäl överlinje!)