Fullblodshingst till HOPP-avel?

Sv: Fullblodshingst till HOPP-avel?

Mitt sto är väldigt grovt, e. Turban Rose-Midas (Maximus) som båda är rejäla herrar, en gång när jag var hos vet. för dräktighetskoll frågade en man om det var en Clydesdale... I tredje led har hon visserligen fullblod, Steinpilz xx, som dock var ett rejält fullblod.
Bilder på Empireavkomman och stoet finns på min hemsida om du vill se dem, men avkomman måste ha förädlats av hingsten.

På Penarpsgårdens hemsida står följande om hans första fölårgång i Holland "För Empires del, 13 föl, lät resultatet ( fritt översatt från holländska) så här: Empire visade en jämn, korrekt och välutvecklad avkommegrupp.
De har långa halsar, välliggande bogar och en harmonisk överlinje. Manken är välplacerad och av god längd. Bakpartiet är välmusklat. Skritten är energisk och god, traven elastisk med bra räckvidd, galoppen flexibel och lätt och de faller lätt in i denna gångart."

Jag vill gärna se dina hästar!! Mitt sto är e.Grannus-Carprilli-Aktuell, har sett bilder och filmer på de 2 första, men har inte hittat något om Aktuell än:cry:
Hon är inte liten någonstans, ca 170cm, grov överallt, en som skulle titta på en ponny jag hade, trodde hon var en hingst... (rejäl överlinje!)

Sv: Fullblodshingst till HOPP-avel?

Tack för det!! Ja, han såg ju inte jätte smäcker ut heller... Svårt att hitta en lätt hingst med bra rörelser som kan hoppa...

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 083
Hästmänniskan Lång titel men också en bra sammanfattning. Jag letar föl/åring och tänker mig i första hand en hingst/valack eftersom jag i framtiden...
Svar
9
· Visningar
965
Senast: Askur2017
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
407
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 617

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • ”Hund” 2005-2010
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat